Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Nu har jag påbörjat 2-komponentsspacklingen av basreflexportarna. Tanken är att de skall förefall helintegrerade i lådan.
Kan komma att se helskumt ut, men det vet jag först när det är försent
Jag gjorde ett tappert försök att tänka till, så portarna är försänkta 4mm extra så att spacklet kan glida in över porten och sedan får jag försöka slipa ihop det med tratten på nått sätt...som sagt kan bli snyggt men riktigt kajko också om allt släpper..KarlXII skrev:Kaffekoppen skrev:Nu har jag påbörjat 2-komponentsspacklingen av basreflexportarna. Tanken är att de skall förefall helintegrerade i lådan.
Kan komma att se helskumt ut, men det vet jag först när det är försent
Det blir säkert apsnyggt om bara färg & spackel håller sig kvar!
tvett skrev:Det blir säkert snyggt....... PÅ BILD!
Kaffekoppen skrev:tvett skrev:Det blir säkert snyggt....... PÅ BILD!
Ingen mer än jag önskade att jag kunde dokumentera lite. Finns inte utrymme för en kamera nu.
KarlXII skrev:Omöjligt. Det kan jag säga direkt.
Dels kommer du inte att mäkta med att stå där och måla så mycket du behöver, dels kommer resten av huset att lukta starkt av thinner.
Och med starkt menar jag olidligt, oacceptabelt starkt.
Tänk om. Fixa ett annat ställe, åtminstone där ingen bor i närheten.
Vattenbaserad lackKarlXII skrev:Omöjligt. Det kan jag säga direkt.
Dels kommer du inte att mäkta med att stå där och måla så mycket du behöver, dels kommer resten av huset att lukta starkt av thinner.
Kaffekoppen skrev:Vattenbaserad lackKarlXII skrev:Omöjligt. Det kan jag säga direkt.
Kaffekoppen skrev:Vattenbaserad lack
Falstaff Fakir skrev:Vatten är ett farligt gift
som omger hela Visby stift.
KarlXII skrev:Kaffekoppen skrev::lol:
Kan iallafall inte vara värre än biltemas primer - även om den är riktigt trevlig att arbeta med!
Vilken primer - sprayburk eller?
Vad har du använt för spackel?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster