Inga Peerless CT62?

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2008-09-09 08:48

den diskanten är ganska lika dom visaton jag köpte, men bara lite lika, mittpluppen på visaton känns mindre och anslutningsstiften har annan dimension
Bikinitider

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2008-09-09 10:30

celef skrev:den diskanten är ganska lika dom visaton jag köpte, men bara lite lika, mittpluppen på visaton känns mindre och anslutningsstiften har annan dimension

Hur funkade de då? Inget bra antar jag eftersom du klagade på att du inte hade några diskanter häromdagen?

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2008-09-09 13:20

petersteindl skrev: Dom väger 0,13 kg :)

/PS
Ja just, det allra viktigaste måttet! :)

Hade dom varit tyngre så skulle det gå åt fler frimärken .... men då blir dom ju ännu tyngre .... 8O
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2008-09-10 12:57

KarlXII skrev:
celef skrev:den diskanten är ganska lika dom visaton jag köpte, men bara lite lika, mittpluppen på visaton känns mindre och anslutningsstiften har annan dimension

Hur funkade de då? Inget bra antar jag eftersom du klagade på att du inte hade några diskanter häromdagen?

jo dom fungerar hyffsat i annat jag leker med, jag har inte provat dom på mina oa-högtalare, där vill jag bara använda "original" eller sådant som ssc har gett klartecken för

jag har inte en susning vilka krav sc ställde på diskanterna, därför kan jag tyvärr inte säga bu eller bä om dessa visaton i sonab-lådor
Bikinitider

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2008-09-10 13:31

celef skrev:
KarlXII skrev:

jo dom fungerar hyffsat i annat jag leker med, jag har inte provat dom på mina oa-högtalare, där vill jag bara använda "original" eller sådant som ssc har gett klartecken för

jag har inte en susning vilka krav sc ställde på diskanterna, därför kan jag tyvärr inte säga bu eller bä om dessa visaton i sonab-lådor

Fegis. Var är experimentlustan? :wink:

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2008-09-10 13:57

KarlXII skrev:
celef skrev:
KarlXII skrev:

Fegis. Var är experimentlustan? :wink:

ja det kan se så ut, men jag är mest lat :oops:
Bikinitider

Användarvisningsbild
leifolof

Inläggav leifolof » 2008-09-25 08:56

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av dessa diskanter?
http://www.carlssonplanet.com/forum/vie ... =22&t=4295

MVH

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-09-25 13:42

leifolof skrev:Hej!

Är det någon som har erfarenhet av dessa diskanter?
http://www.carlssonplanet.com/forum/vie ... =22&t=4295

MVH

Näe, men jag funderar på att köpa in några.

Användarvisningsbild
P5

Inläggav P5 » 2008-09-25 16:08

Tyvärr funkar ju dessa dåligt med OA12 (vilket jag antar att du frågar om leifolof) eftersom de har 8 ohms impedans.

Kan man gå runt detta problem genom att bygga om filtret på OA-tolvorna?

Användarvisningsbild
leifolof

Inläggav leifolof » 2008-09-25 18:45

P5 skrev:Tyvärr funkar ju dessa dåligt med OA12 (vilket jag antar att du frågar om leifolof) eftersom de har 8 ohms impedans.

Kan man gå runt detta problem genom att bygga om filtret på OA-tolvorna?

Det är tur att det finns såna med koll. Tänkte inte ens på att CT62 fanns som både 8 och 16ohmare. Min plan nu är att följa rådet jag fick i den andra tråden i väntan på att det kommer nya element att köpa.

Vad har du själv för diskanter i dina OA12?

Användarvisningsbild
P5

Inläggav P5 » 2008-09-25 22:21

Jag har originaldiskanter i mina OA12. Jag räknar kallt med att SSC kommer att släppa de nya diskanterna inom kort. Varför vill du byta? Är de gamla diskanterna trasiga eller bara föråldrade?

MVH
Carl

Användarvisningsbild
leifolof

Inläggav leifolof » 2008-09-25 22:32

P5 skrev:Jag har originaldiskanter i mina OA12. Jag räknar kallt med att SSC kommer att släppa de nya diskanterna inom kort. Varför vill du byta? Är de gamla diskanterna trasiga eller bara föråldrade?

MVH
Carl

Okej. Jag vet inte än faktiskt. I helgen ska jag undersöka saken och se hur mycket som behöver renoveras och bytas ut, jag satt bara och kollade runt lite i förväg eftersom jag nyss köpt högtalarna och säljaren ansåg att elementen borde ses över.

MVH

Föregående

Återgå till Carlsson Illuminati