Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
celef skrev:den diskanten är ganska lika dom visaton jag köpte, men bara lite lika, mittpluppen på visaton känns mindre och anslutningsstiften har annan dimension
KarlXII skrev:celef skrev:den diskanten är ganska lika dom visaton jag köpte, men bara lite lika, mittpluppen på visaton känns mindre och anslutningsstiften har annan dimension
Hur funkade de då? Inget bra antar jag eftersom du klagade på att du inte hade några diskanter häromdagen?
celef skrev:KarlXII skrev:celef skrev:den diskanten är ganska lika dom visaton jag köpte, men bara lite lika, mittpluppen på visaton känns mindre och anslutningsstiften har annan dimension
Hur funkade de då? Inget bra antar jag eftersom du klagade på att du inte hade några diskanter häromdagen?
jo dom fungerar hyffsat i annat jag leker med, jag har inte provat dom på mina oa-högtalare, där vill jag bara använda "original" eller sådant som ssc har gett klartecken för
jag har inte en susning vilka krav sc ställde på diskanterna, därför kan jag tyvärr inte säga bu eller bä om dessa visaton i sonab-lådor
KarlXII skrev:celef skrev:KarlXII skrev:celef skrev:den diskanten är ganska lika dom visaton jag köpte, men bara lite lika, mittpluppen på visaton känns mindre och anslutningsstiften har annan dimension
jo dom fungerar hyffsat i annat jag leker med, jag har inte provat dom på mina oa-högtalare, där vill jag bara använda "original" eller sådant som ssc har gett klartecken för
jag har inte en susning vilka krav sc ställde på diskanterna, därför kan jag tyvärr inte säga bu eller bä om dessa visaton i sonab-lådor
Fegis. Var är experimentlustan?
leifolof skrev:Hej!
Är det någon som har erfarenhet av dessa diskanter?
http://www.carlssonplanet.com/forum/vie ... =22&t=4295
MVH
P5 skrev:Tyvärr funkar ju dessa dåligt med OA12 (vilket jag antar att du frågar om leifolof) eftersom de har 8 ohms impedans.
Kan man gå runt detta problem genom att bygga om filtret på OA-tolvorna?
P5 skrev:Jag har originaldiskanter i mina OA12. Jag räknar kallt med att SSC kommer att släppa de nya diskanterna inom kort. Varför vill du byta? Är de gamla diskanterna trasiga eller bara föråldrade?
MVH
Carl
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: MatsB och 4 gäster