Jag vet ju att det, hrrm, finns de som kan Luxor här
Moderator: Redaktörer
Falkis skrev:Kan man beställa lampor från ecotec?
Kalejdokom skrev:Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser denna skapelse. I min barndom hade mina föräldrar en sådan - visst sitter loudnessfunktionen inbyggd i volymknappen, man drar ut den ett snepp och vipps lever högtalarna upp lite till?!
Jag minns att jag spelade en grön EP med Jerry Williams på denna...
Senare köpte jag själv en Dirigent 3000 och byggde om högtalarna - det var då DIY:andet satte fart och det är drygt 30 år sedan! Idag minns jag inte hur/när jag gjorde mig av med Dirigenten, men man kan ju fundera på varför - en sådan är ju kult idag. Grattis till fyndet.
Jag hittade en bild på 2 x 7 G i 1973 års katalog. Högtalarna ser skojiga ut, en sorts "mini-Carlsson". De skulle jag vilja ha till min.
Falkis skrev:Tack Rolf. Jag fick min nya 78-nål till den Excel ES70S som satt på. Den spelar 78:or med en värme och tydlighet som inte nånsin kan ha varit möjlig med högnivå-kristallpickuper. Den låter skitbra helt enkelt!
Kan man beställa lampor från ecotec?
Falkis skrev:Det står i den där broschyren att det ska finnas antiskating på den, vart tusan ställer man den då?
En fråga till någon som kanske vet: märker man stor skillnad på ett RIIAA-steg och en 78-korrigerare, när man lirar stenkakor?
Funderar på om det finns någon riktig anledning till att det går att köpa "78-riiaa" på nätet, för en tusing.
Är det någon som har provat? Är det någon som överhuvudtaget lirar 78:or?
soundbrigade skrev:Falkis skrev:Det står i den där broschyren att det ska finnas antiskating på den, vart tusan ställer man den då?
En fråga till någon som kanske vet: märker man stor skillnad på ett RIIAA-steg och en 78-korrigerare, när man lirar stenkakor?
Funderar på om det finns någon riktig anledning till att det går att köpa "78-riiaa" på nätet, för en tusing.
Det finns beskrivet lite korrigerare i Audio Anthology, Vol One. Jag har skriften och kan skicka lite idéer om kompensationsnät till dig så du kan bygga själv.
Falkis skrev:Det står i den där broschyren att det ska finnas antiskating på den, vart tusan ställer man den då?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster