Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Räknar du bara den svenska då eller?
Annars: Kelly Clarkson? (Chris) Daughtry? Jordin Sparks? Kurt Nilsen?
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Räknar du bara den svenska då eller?
Annars: Kelly Clarkson? (Chris) Daughtry? Jordin Sparks? Kurt Nilsen?
Tänkte nog på den svenska scenen. Annars har vi väl Paul Potts som ett ganska bra undantag. De namn du nämner har jag aldrig hört talas om.
Kribban skrev:Paul Potts var inte med i IDOL
Falkis skrev:Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Du lyssnar uppenbarligen inte på RixFM i bilen då.
Nix.
/ B
Rix Fm i någon form är mycket smärtsamt, skitmusik, skitljud och REKLAM.
/SurFalkis
Falkis skrev:Rix Fm i någon form är mycket smärtsamt, skitmusik, skitljud och REKLAM.
Bill50x skrev:Falkis skrev:Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Du lyssnar uppenbarligen inte på RixFM i bilen då.
Nix.
/ B
Rix Fm i någon form är mycket smärtsamt, skitmusik, skitljud och REKLAM.
/SurFalkis
Alla reklamradiokanaler suger. Deras existens bygger inte på att spela musik för sina lyssnare utan för att leverera lyssnare till sina annonsörer. Därmed har ljudkvalitet ingen som helst betydelse utan det gäller att låta högst och med begränsad sändareffekt täcka så stor geografisk yta som möjligt.
/ B
Bill50x skrev:Om vi lär oss av historien så har det hittills aldrig blivit någon succé för NÅGON i Idol. Vinst eller icke. Det räcker inte med en bra röst eller att man kan sjunga, det krävs andra kvaliteter också. Annars blir man bara en lättuggad korv i Berts Gatukök...
/ B
paa skrev:Bill50x skrev:Om vi lär oss av historien så har det hittills aldrig blivit någon succé för NÅGON i Idol. Vinst eller icke. Det räcker inte med en bra röst eller att man kan sjunga, det krävs andra kvaliteter också. Annars blir man bara en lättuggad korv i Berts Gatukök...
/ B
Vad menar du med "aldrig blivit någon succé för NÅGON i Idol".
Kommersiell succe har det definitivt blivit, speciellt för några idolfinalister ifrån USA. Mest sålda countryplatta i USA osv. är inte det en succe så vet inte jag.
Eller mäter du succe bara med din helt egna måttstock?
Bill50x skrev:Som jag skrev tidigare, jag avsåg den svenska versionen. Vilka av de svenska deltagarna under åren tycker du har slagit igenom, kommersiellt eller musikaliskt?
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Som jag skrev tidigare, jag avsåg den svenska versionen. Vilka av de svenska deltagarna under åren tycker du har slagit igenom, kommersiellt eller musikaliskt?
Ola, Darin, Agnes ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster