Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:haha, nu finns det en ripp på hela skivan från Guitar hero spelat och det låter klart bättre! Helt otroligt pinsamt.
Bill50x skrev:
Jo, jag spelar lågt... har nu fått hem musiken på din länk och skillnaderna är precis som du visar i dina grafer. Men vad är det D34DL1N3R har gjort med filerna? Jag har bara skummat igenom infon, men det verkar vara någon som kallar sig Guitarr Hero III som rippat och D34DL1N3R som lagt upp filerna. Från vad och hur? Vinyl eller CD? Varför kasta om vänster och höger kanal? Och varför finns det två versioner av "Suicide And Redemption"?
/ B
subjektivisten skrev:Han har rippar ljudet från TV spelet Guitar hero III som har hela nya Metallica skivan på sig! Det med kanalerna så var det så på spelet, inget fel med hans ripp. Förhoppningsvis så kommer en Flac framöver.
matså skrev:Oj såg att du har skrivit i insändarna i Metro Subbe
subjektivisten skrev:Alla vanliga släpp, CD och båda LP släppen, är från samma usla master. Det är endast Guitar hero spelet som har ljudet från en bättre master.
IngOehman skrev:[...] Dels för att musiken skall låta starkare än allt annat
när den sänds på radio (så radiostationen blir nöjd) [...]
subjektivisten skrev:matså skrev:Oj såg att du har skrivit i insändarna i Metro Subbe
Jag har inte skickat in den!![]()
![]()
![]()
Scary
Bill50x skrev:subjektivisten skrev:Jag har inte skickat in den!![]()
![]()
![]()
Scary
Märkligt, det är dina formuleringar härifrån och undertecknat med ditt nick.... Se sidan 20.
http://www.metro.se/se/misc/pdf/2008/09 ... _09_16.pdf
/ B
subjektivisten skrev:Han som gjorde detta erkände det över PM till mig nyss. Det mesta är ju mina ord som han har kopierat så jag överlever men det kändes lite konstigt att läsa dom i tidningen.
subjektivisten skrev:Han som gjorde detta erkände det över PM till mig nyss. Det mesta är ju mina ord som han har kopierat så jag överlever men det kändes lite konstigt att läsa dom i tidningen.
lazpete skrev:Hmm, detta tyder ju på att de handlar om ett "mastringsfel", snarare än de uppgifter som hävdar att redan i inspelningsfasen har man introducerat en hel del clipping, eller vad tror ni som hört GHIII versionen?
HSideback skrev:Jag har båda versionerna.
Volymen är mycket högre på CD versionen än på GHIII versionen.
CD verisonen klipper hörbart på nästan alla spår, mer på vissa förståss.
GHIII versionen är bättre på alla sätt.
Med reservation för att jag egentligen inte vet något så *tror* jag att det är ett mastringsfel. Känns mer långsökt att det handlar om två helt olika inspelningar.
Bill50x skrev:OM det är så att vinylen låter lika illa tror jag (som jag skrev ovan) att oljudet fixades i slutmixen och inte i mastringen. Men det är ju inte alla som bryr sig om att använda bättre master för vinylen än för CD så jag kan givetvis ha fel i mina spekulationer.
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster