Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Thomas_A, Läser inte Molt men betvivlar att man skulle ha något att klaga på Secrets test. För såklart kan man inte efteråt komma och säga att deras Rek. inte var så bra som man trodde![]()
Var det inte Molt som rek Samsungs skitspelare 636 eller vad den hette?![]()
...
marbrink skrev:Kaha: I vilket nummer?
Om jag har fel så ska jag be Nattlorden om ursäkt!
Audiomanikern skrev:Läser inte trådar som denna men betvivlar man skulle ha ngn vidare glädje av o läsa dem!
subjektivisten skrev:Nattlorden, Pioneer DV-59Avi är samma som 868 och 668 är stort samma spelare. Alla Pioneer spelare lider a CUE.
Nattlorden skrev:Affald - du får väl ha motor på gardinerna vid fönsterna också. Kul bygge!
Affald skrev:I stora drag är det "bara" bildhandteringen som skiljer 868 mot lilla 668. Ljuddelen skall vara den samma i dessa båda.
& jag tycker inte tråden skall sänkas då den faktiskt lever vidare med ris & ros. Känns mera som den är av det konstruktiva slaget.
Den började som ljud (oljud) & forsätter som bild. Har inga problem med det. Om nu någon inte gillar detta bör denna kanske skita i att gå in här i fortsättningen
Som ägare till 668.an är det mesta intressant att läsa om för min egen del.
marbrink skrev:Enligt hifipressen så verkar det som DV-868 slår DV-668 även ljudmässigt.....men dem kanske har fel...![]()
Sen tror jag nog inte Pioneer gör en spelare för mer pengar som låter sämre, eller
marbrink skrev:Enligt hifipressen så verkar det som DV-868 slår DV-668 även ljudmässigt.....men dem kanske har fel...![]()
Sen tror jag nog inte Pioneer gör en spelare för mer pengar som låter sämre, eller
marbrink skrev:Ok, då har ni säkerligen rätt!H&M(som dock inte är speciellt trovärdiga) verkar föredra 868 och även Hifichoice, men det verkar som ni säger vara lika många som föredrar 668...
Man får väl betala en del för de digitala ljudfiltren, bildåtergivning och firewire med mera på 868...
I nummer 9, september 04.
Betyget blev (bara för att ge en bild av testet, själv tror jag inte så mycket på den typen av test):
Ljud 5
Bild 5+
Byggkvalitet 5
Prisvärdhet 4
(av 5 möjliga)
H&M föredrar i princip alltid en färgande apparat framför en neutral. Ju större påverkan apparaten har, desto bättre är den!
matson skrev:Men tänk om man gillar CUE-problemet då? Det kanske är bättre just hemma hos mig. Förresten så skall ju även bilder tilltala själen och det går inte att mäta. Nej, smaken är som baken. Allt handlar om att matcha mot rätt TV/Projje. Vilka kablar användes egentligen under testet? Hade varit väldigt konstigt om det inte blev mkt bättre med Nordost/Svecia.
(Flåt skoja bara)
btw....bara för att man mäter så innebär inte det att det blir objektivt.
Morello skrev:Teve-objektivisten och ljud-subjektivisten,
Jag anser att en högklassig multispelare ska förmedla programmaterialet korrekt helt oaktat om man spelar ett fonogram eller videogram.![]()
Vad är föresten detta omtalade CUE-problem?

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster