Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Jocke skrev:Min tanke var närmast att det inte endast är höjden som påverkar perspektivet eftersom de som lyssnat till prototyp 1 av "3-vägaren" inte kan bekräfta någon förekomst av "golvlisteffekt". Intressant är ju då att det går att utforma och placera en högtalare så utan denna (d)effekt. I så fall blir ju frågan om optimal höjd helt marginaliserad!
/Jocke
Jocke skrev:Oj, vilket avslöjande!Spänningen stiger. Man kan ju spekulera vidare i ditt intresse av CA22RLY. Ska det vara en 8" i botten? Sedan diskuterades väl 1,5" för mellan/diskant. Har själv ett par SS8200 för att kunna dela lägre så jag ser fram emot att få ta del av ditt val av bas.
/Jocke
avr7000 skrev:Hmmmm Jag får verkligen skynda mig om jag inte skall komma helt på efterkälken med mina SC 3-vägare Erik...
Jag har fått bilder och Erik är gött på G.
Fick du mellanregister i tillräckligt antal så att jag kunde låna ett par?
När det gäller diskant så provar nog jag en annan, den jag redan har hemma...
Stefan
Erik_Johansson skrev:...Det blir ett element med metallmembran för att uppfylla Stigs krav om kolvformig rörelse inom hela baselementets arbetsområde. Men 8-tums element blir det.
Mellanregisterelementen som ska provas först är 2 tums.
/Erik
Jocke skrev:Erik_Johansson skrev:...Det blir ett element med metallmembran för att uppfylla Stigs krav om kolvformig rörelse inom hela baselementets arbetsområde. Men 8-tums element blir det.
Mellanregisterelementen som ska provas först är 2 tums.
/Erik
Kan du berätta mer om dessa krav? Det enda element med metallkon som SC använde var väl D25AG?
/Jocke
Kaffekoppen skrev:Jävla larv - fram med bilden
Vee-Eight skrev:Produktifiera! Räkna pris, pojkvasker!![]()
Naqref™ skrev:Nu ere tissda!
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster