Nu har bägaren runnit över. Bojkott

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Ska jag sluta köpa dom skivor som har så dåligt ljud att det är svårt att lyssna på dom?

Ja, vägra betala för skiten.
23
37%
Ja, betala inte och skicka ett mejl till skivbolaget och artisten där jag förklarar varför
32
52%
Nej, ska du lyssna får du allt betala, oavsett kvaliten
6
10%
Vet inte alt eget förslag i tråden
1
2%

Antal röster : 62

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2008-09-26 07:54

When routine bites hard

Användarvisningsbild
Wideglide

Inläggav Wideglide » 2008-10-23 09:50

Frågan är var problemet ligger. Dansk-Lars och hans kompisar vill självklart ha ut sina miljoner för att kunna köpa hot-rods och betala sina terapier, Rick Rubin vill heller inte börja nagga av sparkapitalet, så vad gör de?
Så billigt som möjligt bara skiten kommer ut, folk köper ju ändå, nedladdningar kommer vi aldrig undan, så släpp bara skivan så löser det sig... Återigen är vi musikälskare "påsatta" av en cynisk musikbransch...
Samma sak med livescenen, inte fasen bryr sig Metallica om att oseriösa ATG-ombud skor sig på att sälja tokmånga biljetter till sajter som Biljettjävlarnaärslut,menvihartillidiotpris.se eller vad fan de heter..
Stor skam! :evil:
Visst kan jag tänka mig att slanta några % extra på en AC/DC-plåt men fyrdubbla priser får mig att kräkas...
"..klä ditt rum med Rockwool"
Stig Carlsson
Civ.ing.

Användarvisningsbild
AVR4000

Inläggav AVR4000 » 2008-11-06 20:26

Jag röstade på alternativet "vägrar att köpa skiten".

Skivor som har en ljudkvalitet som gör att man tror att det är en Classe Ohlsson-stereo man lyssnar på lyckas (IMHO) inte att förmedla någon musikalisk upplevelse. Det dåliga ljudet stryper upplevelsen.

Provade att ratta runt mellan lite olika radiostationer idag och har därmed fått "nöjet" att provlyssna på komprimering. Det är inget jag skulle betala för, den saken är klar.

Även om nedladdade MP3 har varierande kvalitet brukar det gå att få en uppfattning om skivans "troliga" kvalitet och därmed bli förvarnad. De nedladdade filer jag har och som resulterat i skivköp har haft grundkaraktären bevarad även på skivan som rippen kommer ifrån.

Det gör att nedladdning kan vara en bra "demomöjlighet" ifall man har misstankar och vill verifiera om skivan man planerar att köpa kommer att vara lyssningsbar eller ej.

Föregående

Återgå till Musikstugan