Moderator: Redaktörer
Bossekaka skrev:Härliga inköp på mässan i solna![]()
Var ni där och gjorde några bra köp?
CODY skrev:Mogwai - the Hawk is Howling. Vinyl
Konstigt: Det var två LP. Då brukar det vara 45 rpm. Jag ställde in för 45 rpm. Musiken lät ljust och sprött. Det stod ingenstans på konvolutet hur många rpm det var. När jag spelade på 33 rpm lät det bättre! Som det skulle!
CODY skrev:Mogwai - the Hawk is Howling. Vinyl
Konstigt: Det var två LP. Då brukar det vara 45 rpm. Jag ställde in för 45 rpm. Musiken lät ljust och sprött. Det stod ingenstans på konvolutet hur många rpm det var. När jag spelade på 33 rpm lät det bättre! Som det skulle!
shifts skrev:
Dels var skivan mycket sämre än jag hoppats på,
men samtidigt lät den verkligen skit! Jag kan inte lyssna på den på annat än väldigt låg volym, och även då plågar cymbaler och andra högfrekventa ljud mina hörselgångar. Så nu vill jag gärna veta hur du upplever vinylen, känner du igen dig i detta? Misstänker att den rip jag lyssnat på var från cd.
Bill50x skrev:Jag köpte Mudcrutch på vinyl. Var också två LP men 33 varv. Synd, för det skulle gå att få plats med 45 varv och s/n blir faktiskt bättre.
/ B
CODY skrev:Jag har svårt att tro att det skulle var något som beror på om din rip var från CD eller vinyl. Måste bero på ripen (?).
CODY skrev:Mudcrutch, är det Tom Petty's nya?
shifts skrev:Det kändes inte som något tillkortakommande som hör mp3-formatet till, men det är ju ingen omöjlighet. Det är nog mest speciellt andra låten, Batcat, som jag led av.
shifts skrev:cymbaler och andra högfrekventa ljud [...plågar...]
mina hörselgångar.
"Batcat" är ju första singeln från skivan så det är möjligt att de spåren är medvetet loudness-mastrade för att spelas i radio.
CODY skrev:Minns du inte hur svårt du hade för Mogwai innan du vande dig? Och hur du sedan inte kunde vara utan dem?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster