Att få till ett någorlunda hyfsat filter kan vad jag förstår en hel del av medlemmarna på detta forum, jag är definitivt inte en av dem.
Det krävs massor av bla. mätn, provn, utvärd, ändlösa beräkningar och framför allt tid, massor av tid.
Jag valde som projekt att få till något slags linjekälleaktigt, naturligtvis krånglar det till det ytterligare. körde med ett sk. tabellfilter inledningsvis. Det fanns hela tiden en vilja att optimera filtret så bra det kan gå med mina begränsade resurser.
Fick ett tips av den alltid lika gode kaffekoppen att kontakta Madisound speaker i amerika för hjälp med filter, dom designar i programmet LEAP mot ersättning. Tyvärr så behövs det att elementen man använder ska finnas i deras sortiment, mina mellanreg fanns inte då när jag vart klar med bygget. Skit också med andra ord.
Kollade för skojs skull nu för någon månad sedan och upptäckte till min glädje att alla mina element nu fanns i deras sortiment.
Kontakt med Madisound upprättades pronto, jodå det skulle gå bra att hjälpa mig med ett filter.
När jag sedan beskrev vad jag hade så dröjde svaret en stund innan dom lät medd att, We can give it a try via LEAP virtual design program. Och att pga, Due to the additional design difficulty, så fick jag betala lite mer än vad som stod i prislistan.
Men det blev ändå väldigt billigt för mig, ungefär 350 :- slutade affären på.
Passade på att köpa alla komponenter från usa eftersom kursen är relativt bra just nu.
Detta var vad jag fick när dom simulerat färdigt,

Se dtta som ett gott tips om problem med filterdesign uppstår.
/ Thord[/url]