Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Inte speciellt, nej. Den ligger mest och mal mellan 50 och 80 Hz.
Svante skrev:Letar man riktigt noga så hittar man ett avsnitt runt 160 s som ser ut så här:
...men det är över på några sekunder. Resten är som sagt hoppande mellan två, ibland tre toner på 50, 60 och 80 Hz.

PekkaJohansson skrev:Vilken utgåva har du mätt på, Svante - originalet från 1998 eller den remastrade versionen som kom förra året?
Med vänlig hälsning
Pekka
Svante skrev:Inte speciellt, nej. Den ligger mest och mal mellan 50 och 80 Hz.
Svante skrev:PekkaJohansson skrev:Vilken utgåva har du mätt på, Svante - originalet från 1998 eller den remastrade versionen som kom förra året?
Med vänlig hälsning
Pekka
Den är visserligen ganska nyköpt (1-2 år sedan), men jag hittar inget annat årtal än 1998 på omslaget. Det där tycker jag är ett knepigt problem, hur ser man vilken utgåva det är? Frånsett att texten på CD-fodral är så liten och att kontrasten är så dålig pga "estetiska" färgval, alltså.
shifts skrev:Du får leta efter rätt katalognummer via discogs.com, de listar en stor
mängd olika releaser av albumet.
http://www.discogs.com/artist/Madonna
Efter att ha tittat lite är nog chansen stor att du har denna som är den
europeiska releasen:
Label: Maverick
Catalog#: 9362 46847 2
Detta är den amerikanska:
Catalog#: 9 46847-2
PekkaJohansson skrev:På de europeiska Madonna-skivorna står det något i stil med "Made in EU by Warner Manufacturing Europe". Ska se om jag har några europeiska och amerikanska Madonna-dubbletter att jämföra mellan.
Med vänlig hälsning
Pekka
Catalog#: 9362 46847 2
Japp! Det är den jag har. Någon som har båda utgåvorna?
Jag hittade en handfull titlar på både europeisk och amerikansk pressning, så jag får väl göra en ansträngning någon kväll. Har tappat lite av mitt Madonna-intresse på grund av att de senaste plattorna har varit så fruktansvärt illa producerade
Vad skulle skillnaden vara? Jag har svårt att se varför man skulle ha olika masteringar för en så ny skiva.
skeptikern73 skrev:Jag tycker nog att den näst senaste skivan är den där skillnaden är som mest markant mellan US och EU. Låter helt ok faktiskt...
Senaste har jag inte - ännu.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 21 gäster