Element data
http://www.ejjordan.co.uk/drivers/jx92.html
Som etapp 2 byggs en subwoofer och hela rasket delas aktivt.
En tänkbar etapp 3 är att lägga till en aktivt delad banddiskant eller kanske en väldigt liten dome-diskant.
Moderator: Redaktörer
soundbrigade skrev:Varför Jordan-elementet? Hittar du inget bättre (och billigare)?
peetwa skrev:Vad tänkte du på för element?
soundbrigade skrev:Det var bara en vag protest. Har läst en del gnälla över Jordanelementet - att det är för dyrt för att vara så mediokert. Men valet är ditt.
paa skrev:soundbrigade skrev:Det var bara en vag protest. Har läst en del gnälla över Jordanelementet - att det är för dyrt för att vara så mediokert. Men valet är ditt.
Vet inte om det är så mediokert, låter mycket bättre än små Fostex bredbandare i alla fall, och jag tvivlar på att det finns några större dubbelkonselement såm är bättre på de flesta punkter heller. Men det är ju svårt att göra bredbandselement, och jag vet inte vad som skulle vara bättre, egentligen. Mindre, tre och fyrtummare har ju ingen chans i basområdet alls.
Men för dom pengarna, eller möjligen lite till, kan man säkert få ihop ett tvåvägssystem som är mycket bättre.
paa skrev:Men för dom pengarna, eller möjligen lite till, kan man säkert få ihop ett tvåvägssystem som är mycket bättre.
peetwa skrev:Jag har beställt Muppo, men man behöver ju ha något att fixa med i väntan. Ska kolla TB varv till.
silvervarg skrev:Om du ändå skall köra med subb så är 15-liters lådor väldigt stora.
Jag skulle antingen valt att köra något som är så pass stort att det klarar sig bra utan subb eller så skulle jag köra med sub och små toppar.
Just nu kör jag med sub och små toppar (4" Tangband+diskant) i arbetsrummet, och det systemet kommer med till DIY-träffen i Uppsala.
johaneriksson skrev:Najs baselement du valt. Jag har beställt två sådana som jag sitter och väntar på. Har du några simuleringar du kan dela med dig av? Klarar man sig utan EQ med en 35 liters låda?

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 21 gäster