Håller med fullständigt om att sinnet är olika mottagligt för ljud i olika situationer.
Den bästa ljudupplevelsen jag någonsin har fått var en sen fredagskväll efter en god måltid, några glas vin och med en lugn avslappnad jazzplatta i snurran. Rummet var mörkt, mina sinnen behövde bara fokusera på en sak, ljudet. Arbetsveckan var över och man kunde bara lämna allt jäkt bakom sig för en stund.
I kontrast till min egen övertygelse står dessa bogusprodukter som tex strömgregenererare som återskapar sinusspänningen med låg distorsion. Allvarligt talat, vet dessa tillverkar hur en förstärkare fungerar i över huvud taget??

Ta som exempel en kondensatorbank med 100000uF som laddas av en 1000VA-toroid. Denna bank kommer laddas på topparna av sinusvågen med strömstötar på lätt 50A!

Låt oss säga att laddtiden är 1ms av periodtiden på 10ms. Varför skulle nätdelen må bättre av att den resterande delen av inspänningen ser ut som en sinus när den bara laddas av topparna.
Den optimala strömregenereraren skulle vara en enhet som skapar en 400Hz fyrkantspuls med flacka flanker med en toppspänning på 310V. På så vis skulle man ta ner strömtopparna till en tiondel och på så vis minska störningar ut på nätet och magnetfälten inuti förstärkaren.