Ser ut som en Technics sl1210 kopia, har för mig Sony salufört en liknande också. Men jag har använt och hänförts av sl12:an, så frågan är om en kopia till en fjärdedel av priset är ngt att hänga i granen. Jag är också rätt nyfiken på hur den låter isf.
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Det roliga med denna var ju att det är en Lenco(!) som verkligen vill se ut som en SL-1210
Annars finns det ju fler 1210-kopior, neumark t.ex...? man får det man betalar för, att titta en sån kopia under skalet lär inte vara nån upplyftande erfarenhet har jag för mig.
Jag tycker att det verkar som att de flesta tror att det går att få hur mycket som helst för sina 1200 och 1210 och i.o.f. brukar de ju bli svindyra (tradera)...
4000 spänn för en skitig, sönderscratchad utan lock- (som vanligt), ser man ofta på blocket!?
4000 är väl lite högt som medel, 2500 - 3000 är inte så ovanligt? Sen är de ju gediget byggda, reservdelar finns, de lär nog vara svår att scratcha sönder men däremot bör man se upp med exemplar som t.ex. legat i dåliga case där tonarmsfästet slagit i locket, vilket kan ge osynliga skador som kvaddar spårningsförmågan.
Har nåt vagt minne av nåt test där man tittade under skalet på nån klon och det var ganska horribelt med kvalitén där. *Paaaaa....!!!!??*