Moderator: Redaktörer
Den var iaf i början felkonstruerad och samlade upp slipdamm i motorn och brann upp efter ett tag, pendelarmen hade en tendens att böjas och alufästet för foten knäckas. Men det är möjligt att de åtgärdat de problemen nu, jag har inte brytt mig om att hålla mig uppdaterad på dess utveckling.Piotr skrev:Köpte en Bosch blå, modell 135CE eller nåt sånt. Ser ut som Phons Makita ungefär.
En firma vid namn Drift och Underhållsteknik neråt landet har/hade den till bästa pris.
Mycket nöjd so far. Räjäl med bra kapacitet (pendel i 4 lägen) och bra precision tack vare stöd som snäpps in som en klo mot sågbladet.
/Peter
Nejdå 135:an är en mycket mer komplicerad och kraftfull än 85:an. Tyvärr är det just kraften och komplexiteten som gör den skörare. Tex att motorn är så stark att den böjer axeln när bladet fastnar. Men jag ska fråga, nästa gång jag träffar killarna från Bosch serviceverkstad, om den blivit bättrePiotr skrev:8O![]()
![]()
Haha, vi får se hur länge den håller.
Enligt uppgift ska 135 ha mer kapacitet (såga snabbare/tjockare) än 85. Sen undrar jag om stabiliseringsfunktionen finns på 85?
/Peter
Atlas Copco är samma som AEG eller Milwaukee. Bara färgen på plasten som skiljer. Men 2004 sålde Atlas Copco den divisionen till Hong Kong, men sålde inte med namnet Atlas Copco, därför kan man inte hitta några nya maskiner med namnet Atlas Copco på sig längre.Kaffekoppen skrev:Jag valde Atlas Copco efter mycket våndande. Inte ångrat det efter att ha bränt ett gäng B&D skrotmaskiner...
Kan rekommendera beggade ELU också.
Kan rekommendera beggade ELU också.
U-fästet? Klart sämsta och farligaste bladfästet. Nästan alla har gått över till Bosch T-fäste. Förövrigt så var det Bosch, som uppfann sticksågenBengtO skrev:Makitas blad suger har jag oxå upptäckt, lossnar från de flesta maskiner jag testat dem på. Har dock ingen Makita att testa på
Aj fasen!Alexi skrev: Förövrigt så var det Bosch, som uppfann sticksågen
phon skrev:Aj fasen!Alexi skrev: Förövrigt så var det Bosch, som uppfann sticksågen
Jag har en sån här, men inte lika ny som den på bilden.
Min har gammalt fint metallhandtag.
Är det Bosch som har uppfunnit den?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster