Moderator: Redaktörer
shifts skrev:CODY: Hehe, hittade den när jag var ner i källaren med mina balkongmöbler.
Flyttade i februari och då hamnade delar av samlingen där tyvärr. Det var ett
kärt återseende!
CODY skrev:Har letat lite halvhjärtat efter ett citat jag och en god vän är ense om att Jon Spencer har gjort. Innebörden var att Jon skulle ta fast alla som klagade på hög/"skitig"/osnygg musik och binda fast ett par högtalare på deras öron och spela Jesus & the Mary Chain på full patte.
Vet du något om det? Vet du något om deras tidigare output innan skivan med en medaljong på framsidan från 1997 (minns inte titel)? Det är okänt för mig.
CODY skrev:shifts skrev:CODY: Hehe, hittade den när jag var ner i källaren med mina balkongmöbler.
Flyttade i februari och då hamnade delar av samlingen där tyvärr. Det var ett
kärt återseende!
Har letat lite halvhjärtat efter ett citat jag och en god vän är ense om att Jon Spencer har gjort. Innebörden var att Jon skulle ta fast alla som klagade på hög/"skitig"/osnygg musik och binda fast ett par högtalare på deras öron och spela Jesus & the Mary Chain på full patte.
Vet du något om det? Vet du något om deras tidigare output innan skivan med en medaljong på framsidan från 1997 (minns inte titel)? Det är okänt för mig.
”Jag kommer alltid att tänka på Eric Clapton när jag hör The Blues Explosion”, sa Jim Reid i The Jesus And Mary Chain samma år som det här spelades in. ”De får mig att vilja spänna fast Clapton på en brits och spela The Blues Explosion på högsta volym i ett par hörlurar tills han medger att han missförstått bluesen helt och hållet.”
TCM skrev:
Det är inte det här?
....kommer alltid att tänka på Eric Clapton...
CODY skrev:Kul TCM!
Fråga: Om man har Still (vinyl förstås) och JD boxen som kom för ca tio år sedan, tillför den"nya" Warsawskivan något?
MVH/Cody
Användare som besöker denna kategori: jogge och 3 gäster