Jag har haft en del Krellar genom åren. Dom tidigare KAV-stegen tycker jag inte är mycket att hänga i julgranen.
KSA-150 och 250 må vara råstarka, men utvecklar helt otroligt mycket värme. Detta i sin tur ledde till att min KSA-250 brann upp, och det var inte billigt för Audionord att fixa.
KSA-s serien ser förjäkla råa och häftiga ut. Min KSA-300s är nog den som jag saknar mest. Främst pga av själva macho looken tror jag.
Har några gånger funderat på att köpa två igen och brygga, det vore helt klart mumma

Utvecklar inte fullt lika mycket värme, speciellt inte på lägre nivåer. Tyvärr måste du ha minst 16A per steg för att kunna starta dom
FPB är också fina, även om dom är lite lättare och ser mesigare ut än KSA-s. FPB 300 hade också en lite mustigare karaktär än den sista KSA-200s som jag hade samtidigt. FPB-600 skulle jag också lätt kunna tänka mig, speciellt till basarna. Tyvärr går dock inte att brygga FPB-serien.
Även om Krellarna ofta lämnar betydligt mer än specat, så kan dom ändå inte trolla. Sålänge man sitter med "vanliga" högtalare så kommer man ändå till slutsatsen att dom kostar jäkligt mycket jämfört med levererad effekt. FPB-300 är ungefär jämt skägg med exempelvis Rotel 1090 effektmässigt. Och ex KSA-200s är märkbart klenare.
Basen har alltid varit ett av Krells signum, och dom har en fin förmåga att plocka fram go-bas även hos strama högtalare. Och man kan svetsa med dom, och det vet jag av erfarenhet
Fjärrkontrollerna till KSA-s stegen är som små pansarvagnar, och gör jäkligt ont att få i skallen när kärrigen är elak(vet jag också av erfarenhet). Men dom är samtidigt ändå roliga på fester, eftersom man t.o.m kan hoppa på dom utan att det händer ett skit.