Vill minnas att många skällt på detta till
synes fina steg...

"bevisen" kan ni lägga åt sidan.

Moderator: Redaktörer
Hyfsat stor risk att denna tråd blir ganska lik den om 208an va?
Det är lite vanskligt att referera tillbaka i tiden då lyssningsvanan och öronens "prestanda" ökar.Hotspur skrev:Hyfsat stor risk att denna tråd blir ganska lik den om 208an va?
Den tråden har jag inte läst men såg nu ett 218 till salu, därför undrar jag vad någon tycker eller har för erfarenheter. Själv jämförde jag detta steg med Elektrocompaniets stora slutsteg (minns ej modell) på Hifiklubben för ganska många år sedan - och hörde ingen skillnad alls! Alltså tror jag detta steg kan vara ganska så bra men minns oxå att somliga kritiserat det, i en jämförelse med dess föregångare 208...
Johan_Lindroos skrev:Själv har jag inte provat 218, men det skrevs om i MoLt för länge sedan, att det var bra i basregistret, men inte alls lika bra högre upp. M a o skulle det kunna passa bra som basmodulförstärkare.
Larsho skrev:Vad är den stora skillnaden mellan 208:an och 218förutom åldern givetvis
Hotspur skrev:Här finns förresten en 208 till salu, för 3000 DKK!
http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&iAd=21036
Tips till Nattlorden kanske (så du kan brygga dom)?
Ahha, schlafen gehen, ja warum nicht? Bist du auch müde Dimitri? Nach einer harten Woche wird man ziemlich leicht sehr müdeHotspur skrev:Du verkar bitter Dimitri, gå och lägg dig nu istället för att tramsa...
Rydberg skrev:Jag lyssnade vid ett tillfälle på Nad 218 och Electrocompaniet AW100. Jag tyckte 218 lät grått och trisst, typiskt NAD.
Användare som besöker denna kategori: Magnuz och 21 gäster