Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Det där verkar ju fränt. Innebär det att jag kan använda detta program att mäta på mina "vanliga" högtalare med?
(ursäkta för min okunnighet)
Mvh
Filip
Fjonkalicious skrev:Nu är jag väldigt okunnig och kanske ute och cyklar. Men låt säga att jag tar följande utrustning med mig utomhus: förlängningssladd, högtalare, förstärkare, mic:ar, laptop.
Kan jag då mäta dom och få ett godtyckligt resultat. Hade varit kul för mig att mäta mina vintagehögtalare nämligen.
Mvh
Filip
manger skrev:Svante skrev:Det svåraste utomhus är att göra sig av med markreflexen.
Högtalaren på rygg på 10 cm nysnö har jag hört någonstans...
Nattlorden skrev:Hur gör du 10cm nysnö då, undrar skåningen...
manger skrev:Nattlorden skrev:Hur gör du 10cm nysnö då, undrar skåningen...
Jag vet, det är ju lite av ett problem här nere.Miljöförstöringen gör det inte lättare...
50 kubikmeter lös mineralull jämnt utspridd i trädgården?![]()
manger skrev:Svante skrev:Det svåraste utomhus är att göra sig av med markreflexen.
Högtalaren på rygg på 10 cm nysnö har jag hört någonstans...
Svante skrev:Jag har hört att Ingvar brukar sitta på taknocken och mäta, det kan ju vara ett tips.
Naqref™ skrev:Svante skrev:Jag har hört att Ingvar brukar sitta på taknocken och mäta, det kan ju vara ett tips.
Roligaste tipset för lyssningssituation i frifält som Ingvar har kommit med är dock lyssning från luftballong.Då slipper man dessutom eventuella ljud från vindarna.
Svante skrev:Naqref™ skrev:Svante skrev:Jag har hört att Ingvar brukar sitta på taknocken och mäta, det kan ju vara ett tips.
Roligaste tipset för lyssningssituation i frifält som Ingvar har kommit med är dock lyssning från luftballong.Då slipper man dessutom eventuella ljud från vindarna.
Hehe. Fick tänka ett tag till jag förstod det. Är det verkligen vindstilla uppe i en ballong? Är inte luftflödet turbulent alls? Jag har aldrig flugit luftballong.
Aerob skrev:Den stora frågan för mig är: Kommer vi se dessa applikationer för Mac OS?
Naqref™ skrev:De som har flygit varmluftsballong brukar meddela att de upplever det alltid som vindstilla.
Användare som besöker denna kategori: hoffacaster och 12 gäster