Funderar på att köpa en mediaspelare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
P5

Funderar på att köpa en mediaspelare

Inläggav P5 » 2008-10-28 14:40

Hej!

Jag har funderingar på att köpa en mediaspelare. Egentligen kommer den bara att användas till musik, men i många fall får man väl möjligheter att se på film osv på köpet?

Jag har hört mycket gott om Logitechs Squeezebox och överväger därför en sådan. Om man får tro de recensioner man läser på denna lilla spelare så är den väldigt prisvärd. Många jämför den med ganska potenta CD-spelare.

Frågan är om det är värt att investera ytterligare några tusenlappar på en DAC eller om Squeezeboxens inbyggda DAC inte är direkt begränsande? Och vilken DAC rekommenderas isf av er?

Jag vill inte heller stirra mig blind på just Squeezebox utan kan mycket väl tänka mig andra spelare. Om någon har en annan rekommendation tar jag gärna emot den.

MVH
Carl

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2008-10-28 19:47

Det som är bra med squeezebox är att den har ett bra menysystem och känns som en färdig produkt som fungerar precis som man vill att den ska göra. Det är mest det vänliga användarinterfacet man betalar för när man köper en sådan.

Dac kan man ju använda den som finns i recievern tex om man har en sådan. Har inte ens provat den ibyggda dacen, kör allt digitalt in till recievern. Från DVD, dator, TV, och mediaspelare. Jag tror man får bäst DAC för pengarna i en bra reciever.
MEK - MetallElementKlubben

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist

Inläggav Kalejdokom » 2008-10-28 20:34

Jag går oxo i SB-funderingar, har ägnat dagen att utforska ämnet. Två saker, bara: Squeezebox har inget stöd för video - bara webbradio och streamad musik. Nya Squeezebox Boom har ingen digitalutgång.

För den som möjligen missat att all info om de olika modellerna finns på slimdevices:

http://www.slimdevices.com

Återgå till Köpråd