Byggförslag på liten, portabel, mic-förstärkare?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
opuschen

Byggförslag på liten, portabel, mic-förstärkare?

Inläggav opuschen » 2004-10-10 11:16

Eftersom jag är en egoistisk typ som åker på att prata inför folk i lektionssammanhang med jämna mellanrum har jag kommit på att det är smidigt att spela in mig själv, så att de som inte kan komma och höra på mig kan lyssna senare. Jag har använt min käcka Samsung MP3-spelare till det och dess inbyggda microfon. Smidigt, men ljudkvaliteen blir rätt sorglig. Tyvärr finns det ingen mic-in anslutning på den, men det finns en line-in.
Min tanke var att kunna använda någon av de små smidiga slipsmic'arna som finns (de som har förstärkning) och koppla till line-in, men det ska tydligen inte gå pga för dålig förstärkning. Alltså återstår att ha en extra förstärkare.

Min fråga är således: Någon som har byggförslag på en ruskigt enkel, liten, förstärkare för detta? Eftersom det är tal den ska användas till är ju inte audiofil-egenskaperna centrala, direkt, och det går bra med bara mono, dessutom. Bara storleken är så att jag enkelt kan ha den i fickan tillsammans med mp3-spelaren är jag nöjd :)

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2004-10-10 11:24

Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Återgå till DIY-forum