Relaterade länkar:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33407
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=61942#61942
Moderator: Redaktörer
ECO 3 should be used when installing new cables and be applied about once every two weeks or more frequently depending upon the environment. ECO 3 is also very effective for treating Compact Discs.
Flaskan kostar knappt 500
Hotspur skrev:ECO 3 should be used when installing new cables and be applied about once every two weeks or more frequently depending upon the environment. ECO 3 is also very effective for treating Compact Discs.
Alldeles oavsett ev. nytta så verkar det vara en genial affärsidé!
Hotspur skrev:Efter att just ha läst om hur somliga säljer, testar och köper denna suspekta sprej så kan jag inte hålla mig längre: I mina öron låter detta fullkomligt vansinnigt
, men jag kan förstås ha fel.
Men så länge ingen blir skadad, bara lurad, så kommer spektaklet att fortgå.
Hotspur skrev:Men så länge ingen blir skadad, bara lurad, så kommer spektaklet att fortgå.
Tja, förr eller senare lär dess innehåll hamna i modersmjölken...
Max_Headroom skrev:Hotspur skrev:Men så länge ingen blir skadad, bara lurad, så kommer spektaklet att fortgå.
Tja, förr eller senare lär dess innehåll hamna i modersmjölken...
Jag tror det är ofarligt. Antagligen bara valigt kranvatten dom tappar på flaska.
Audiomanikern skrev:Hej!
Här har vi väl åtminstone tingest som, förutsatt den hålla någorlunda kvalitet, garanterat ge
en (i.a.f. teoretisk) positiv verkan! Handlar det inte helt enkelt om vanlig hederlig rengöring?
Jag gillar namnet på topicen - bluff eller båg
Då har man inte mkt att välja på
Det är ingen rengörnings-spray utan en antistat-spray
Det är i alla fall mer oförstörande än
Hotspur skrev:Det är i alla fall mer oförstörande än
Skall detta läsas som ett argument för ECO3?
EngelholmAudio skrev:Enligt utsago funkar Ajax lika bra
normalt användande anges ge en konsumtion på 1 flaska per 1 år, gott och väl.
Vätska som tar bort statisk elektricitet, vad jag förstått. Från Nordost's site hittar vi:Hotspur skrev:Men vad innehåller egentligen flaskan?
ECO 3 is a superb new product from Nordost. This product treats a problem long ignored in the hi-fi industry, that is, the build up of static charges on the surface of the loudspeaker, signal and power cables. These surface charges can interfere with the signal and introduce background noise into a hi-fi or home theater system. After treating your cables with ECO 3 you will notice music sounds more defined with any harshness removed. ECO 3 is a proprietary formula developed by Nordost that will work with any cable.
Jag har inte hittat det nån stans.Hotspur skrev:Visst, men var skriver Nordost vad vätskan innehåller?Vätska som tar bort statisk elektricitet
Användare som besöker denna kategori: eljulio, Hjalmar_Branting och 43 gäster