Ljudet borde väl bli sjukt mycket bättre då....

Moderator: Redaktörer
Ranefjord skrev:Jag håller med Rydberg. ECO3 förändrar ljudet till ett subjektivt bättre.
*Och nej, jag har inte den tekniska kompetensen eller någon teknisk förklaring, alltså är jag en mer 'neutral' lyssnare (alltså inte påverkad av en massa tekniska teorier).*
Morello skrev:Ranefjord skrev:Jag håller med Rydberg. ECO3 förändrar ljudet till ett subjektivt bättre.
*Och nej, jag har inte den tekniska kompetensen eller någon teknisk förklaring, alltså är jag en mer 'neutral' lyssnare (alltså inte påverkad av en massa tekniska teorier).*
Vad menas? Inbillning alltså?
Hej Morello,Morello skrev:Underbart repotage på ormoljeforum.nu. Man har lyckats bra med att rensa ut eventuellt obekväma element. Tre sidor och ingen har ifrågasatt ormoljan. När kommer repotage om Peter Belts berömda krämer?
Fridefors skrev:Rymmer verkligen flaskan så mycket att det räcker till att spraya ned en stor skivsamling så ofta?
Kollektivt ansvar är det värsta som finns. Vem eller vilka avser du? Är du säker på att inga medlemmar är kritiska men bara inte tycker kritiken platsar i tråden?Morello skrev:EA,
Repotaget var fint och bilderna bra. Det är inte det jag ifrågasätter. Jag ifrågasätter ett forum där man rensat ut kunskap och skepsis. På hf.nu kan man i princip plantera hur mycket dogmer, myter och lögner som helst utan att någon reagerar. Så var det inte för 2 år sedan. Det är skrämmande. Observera att jag inte påstår att du gör dig skyldig till sådant.
Så, vad är då normalt användande? Enligt Nordost bör ju alla skivor, kablar m.m. sprayas minst en gång varannan vecka! Rymmer verkligen flaskan så mycket att det räcker till att spraya ned en stor skivsamling så ofta?
Rydberg skrev:
Kan vi inte träffas ett gäng och skramla ihop till en burk?
Kan du med god säkerhet* säga att oljan förändrade återgivningen i något avseende?
* tex. lägga 100 000 kronor i potten.
Ranefjord skrev:OK. Mitt svar på den första frågan är 'nej'. Det var ett tag sedan jag fick demon. Under demon däremot är det mycket möjligt att jag svarat 'ja'. Jag antar oxo att ditt svar på min fråga är 'ja'. Dessa mycket självsäkra uttalanden som man läser (rätt ofta från LTS'are, inbillar jag mig) tycker jag är precis hur komiska som helst.
Har ECO3 testats på detta kontrollerade sätt eller drar du över allt med en tant...nej det blev fel, jag menar - generaliserar du in ECO3 i humbug eller är det testat sedan tidigare?Max_Headroom skrev:Ranefjord skrev:OK. Mitt svar på den första frågan är 'nej'. Det var ett tag sedan jag fick demon. Under demon däremot är det mycket möjligt att jag svarat 'ja'. Jag antar oxo att ditt svar på min fråga är 'ja'. Dessa mycket självsäkra uttalanden som man läser (rätt ofta från LTS'are, inbillar jag mig) tycker jag är precis hur komiska som helst.
Hade jag 100000löst att satsa skulle jag kunna göra det direkt.
Jag håller med om att uttalande är komiska, dock (gissar jag) av en annan anledning: Dom som sågar den här typen av produkter har i regel all teori, såväl vad det gäller fysik som psykologi, på sin sida. Det är därför dom är så säkra: allt talar för att dom har rätt och produkten är just vad den ser ut att vara: Bluff.
En skicklig demonstratör kan få nästan vem som helst att höra skillnad på nästan vad som helst. Folk har genom åren hört skillnad på lite allt möjligt, dock bara under icke kontrollerade former. Så fort man börjar kräva att resultaten ska vara möjliga att upprepa i blidtest så spricker det direkt.
EngelholmAudio skrev:Har ECO3 testats på detta kontrollerade sätt eller drar du över allt med en tant...nej det blev fel, jag menar - generaliserar du in ECO3 i humbug eller är det testat sedan tidigare?
Bill50x skrev:Jag säljer antistatsprej som garanterat tar bort möjligheten till elektrostatisk uppladdning på tex plaster och som bibehåller sina egenskaper i säkert ett halvår eller mer.