Moderator: Redaktörer
Audiomanikern skrev:Hej!
Intressant, 8545 kom, gällande distortion performance vid 800Hz , på sista plats (av 9st)
medan 8546 kom på 1:a plats! (borträknat SS 21W lab 43/95?)
Kraniet skrev:fisst har ni uppmärksammat att den vifa som testas är P21 WO-20
det är inte riktigt samma element.. även om det borde betee sig på ungefär samma vis..
Max_Headroom skrev:Audiomanikern skrev:Hej!
Intressant, 8545 kom, gällande distortion performance vid 800Hz , på sista plats (av 9st)
medan 8546 kom på 1:a plats! (borträknat SS 21W lab 43/95?)
8545 har jag aldrig förstått varför dom tillverkar. Särskilt när dom har 8531.
Men, jag tycker det finns lämpligare element hos andra tillverkare, i regel till 1/3 av priset.
Morello skrev:8545 och 8531 är inte jämförbara. 8531 har en helt annan dimensionering. Bland annat klenare motor, lägre känslighet, högre Q etc.
Morello skrev:Max,
Menar du att 8531 har mindre riktverkan? Jag har funderat på att använda den som mellanreg, men jag har för lite info för att köpa ett par. 5 lax per par vill jag minnas att 8531 kostar.
Ett suveränt element jag jobbat med samt även deras Flex Units 10tummare och FU 6 tummare (i Admon).Kraniet skrev:jag skulle nog gå på Skaaning om jag skulle lägga ut såna pengar..
Skaaning är ju grundaren av SD-systemet och kon/magnet verkar bättre på de elementen.
Jag tror att de presterar bättre än Scan Speak.. Bla har de löjligt låg induktans på 0,13 mH (vilket en del hävdar är en av faktorerna som avgör ett elements "öppenhet" i mellanregistret)
C-Quenze 18 H 52 17 06 SD
http://www.flexunits.com/iz.asp?id=4|a|135|||
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 15 gäster