En av anledningarna till denna otroligt trevliga helgs övningar var att jag byggde ett par Linesource-högtalare som jag tog med till DIY-träffen i våras...
Tanken var att jag skulle spela på dem där och samtidigt sälja dem till någon av träffens besökare
Nu var jag inte så offensiv i min marknadsföring, hmm jag hade ju till exempel kunnat sätta en lapp på högtalarna att de var till salu...
-så det slutade med att Ola förbarmade sig över dem och köpte dem av mig för en Carlsson T-shirt och en "blodigbiffmiddag"...
Det kanske inte låter som så mycket men jag som varit på "blodigbiffmiddag" förut visste att det var en god affär!
(Det enda negativa skulle väl i så fall vara att jag även skulle frakta ner de långa störarna till Skåne...)
Datumet för denna "blodigbiffmiddag" flöt runt lite vid olika diskussioner som Ola och jag hade men så kändes det till slut som att nu var det dags!
Som en tanke så sammanföll detta "nu är det dags" med att Erik började bli klar med sina Stig Carlsson 3-vägare...
Jag ringde Erik och frågade om han inte ville följa med till Skåneland med sina 3-vägare för att träffa pågarna, äta, mäta och lyssna lite...
Det ville han
Vi packade Volvon och for iväg (det röda på taket är väl inplastade Linesource)
Vi tog även en liten extratur förbi Skillingaryd och hämtade upp Larsen 8 prototyperna...
Vi åkte och åkte för att till slut komma fram och mötas av denna välbekanta och trevliga uppsyn...
och inte minst Olas nya Katt Stig...
Högtalarna lastades in och vi inspekterade lite innan vi bjöds på en mycket god pytt med ägg...
Efter maten satte vi oss för att lyssna på det system Ola körde på just för tillfället...
OA51.3 lyx och OB51
Fortsättning följer...
Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.