Moderator: Redaktörer
Poppen skrev:Exprimentlustan som fanns på 70-talet tycks ha gåt förlorad idag.
Titta på band som Led Zeppelin, Yes, Earth Wind & fire ( tidigt 70-tal),
Philly &% Family Stone.
Sådana bansd som hela tiden försökte spränga nya gränser finns inte idag.
Poppen skrev:Exprimentlustan som fanns på 70-talet tycks ha gåt förlorad idag.
Titta på band som Led Zeppelin, Yes, Earth Wind & fire ( tidigt 70-tal),
Philly &% Family Stone.
Sådana band som hela tiden försökte spränga nya gränser finns inte idag.
Max_Headroom skrev:Var finns dagens motsvarigheter till Art of Noice eller Gary Numan?
phloam skrev:... men jag frågar mig t.ex. om det öht finns några gränser kvar att överskrida när artister som t.ex. Aphex Twin, Einsturzende, Download, Foetus, Autechre osv osv satt milstolpar långt ut i världsrymden redan för typ 10-15 år sedan. Det går liksom inte att göra mer extrem musik.
Bill50x skrev:Ofta blir musiken mer komplex, men det betyder ju inte att den är mer extrem.
phloam skrev:Är det nån mer än jag som förresten tycker att 80-talsinfluenser i modern musik förekommer nu? (Feta synthbasgångar, ett visst sound, svårt att precisera, ett moderniserat 80talssound?) Kanske visar på min teoriSnart når vi kanske tillbaks till 50....40.....30tal (argh) osv
Max_Headroom skrev: Jag föredrar dock som det lät när det faktiskt var nytt. Men för kidsen som växer upp idga är det nytt. Vilka Gary Numan eller Vince Clarke är har dom ingen aning om.
IngOehman skrev:2. Är förvånad över att 90-talet renderat så få röster.För mig kändes det ju trots allt som en väg tillbaka till musik, från det mög som var 80-talet. Men kanske är det helt enkelt så, att det
är svårt att få fram något annat än "mest popularitet" från en sådan här omröstning. Om t ex alla de som tycker att 60- och 70-talen var bäst, tycker att 90-talet eller 00-talet var näst bäst, så märks det ju inte alls i omröstningen, eftersom de redan har använt sin röst på ett annat årtionde.Kenpigt sådant här.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster