Jag har skaffat en projektor (Sanyo Z3 med HDMI) och så smått börjat planera för lite hembio i källaren.
Hittills har jag inte kommit så långt men nu börjar jag fundera på vad jag ska ha i processor-/receiverväg. Högtalarna som ska drivas är ett par Revel F30 som frontar med en Revel C12 som center. bakhögtalare har jag inga än men det får bli en uppsättning dipoler troligtvis när det dyker upp något lämpligt. Källor för uppspelning kommer vara en Playstation 3 för DVD/BD och spel, sen kommer jag köra lite tv-serier från datorn också troligtvis (ej hdmi och inget HD).
Ett mål med anläggningen är också att den gärna ska spela 2-kanal bättre eller åtminstonde i paritet med den Primare I20 som jag har idag.
Åter till processor/förstärkarbiten, vad ska jag välja ponerat att jag har en budget kring 8' och kan få tag på följande för det?
-Alternativ 1: En gammal high end processor från 2000-2001 typ Myryad MDP 500 / B&K ref 20/30 kompletterat med ett lämpligt Rotel/Parasound/HK etc. 5-kanalsteg.
-Alternativ 2: En icke begagnad fast inte toppmodern receiver från Arcam, AVR350.
-Alternativ 3: En helt ny och modern receiver från Denon/Onkyo/Marantz i samma prisklass.
Det är ju helt klart lite mer känsla i de äldre alternativen men lurar man sig själv p.g.a. att utecklingen fortfarande går fort fram?
Kom gärna med input och argument!
Mvh
Tom