Moderator: Redaktörer
akelius skrev:Har lyssnat på den ovannämda Naim
Trams skrev:akelius skrev:Har lyssnat på den ovannämda Naim
Det var inte den gamla modellen Naim 5i du lyssnade på? Kanske iofs inte är så stor skillnad mot 5i...
Wolfie skrev:Annars är ju Bryston 4B SST en fin förstärkare, har sett dem för runt 15 kkr
beggade ibland.
akelius skrev:Frågan är :Är DYNAMIK samma sak för honom,spelar du alltid med fullt dynamik när du lyssnar till ex.sena kvällar? tror inte det.
akelius skrev:Citerar:Om du ändå ska ha en högtalare som KAN spela med bra dynmaik, så ge den möjlighet att göra det.
Frågan är :Är DYNAMIK samma sak för honom,spelar du alltid med fullt dynamik när du lyssnar till ex.sena kvällar? tror inte det.
Man behöver inte alltid ha fula stora monster som spelar skiten av högtalare som förkännar bättre.
Almen skrev:Wolfie skrev:Annars är ju Bryston 4B SST en fin förstärkare, har sett dem för runt 15 kkr
beggade ibland.Har aldrig sett någon för under 20 kkr. Var har du sett dem? Det är inte ST du har sett?
Just AVR7000 digitaliserar ju sina analoga ingångar för att kunna köra digitala filterfunktioner... Många förstärkare gör nog det om man inte använder typ external-in.Roger_SWE skrev:Jag upptäckte dock att den analoga ingången är riktigt dålig. Är det vanligt förekommande hos hemmabioförstärkare eller är det bara min gamla H/K?
Densen skrev:För integrerad förstärkare; se vad trådskaparen använt tidigare med utmärkt resultat, (1'a inlägget). Bättre förstärkare har då jag inte hört, vilket i.o.f.s inte säger så mycket.
rqu skrev:Just AVR7000 digitaliserar ju sina analoga ingångar för att kunna köra digitala filterfunktioner... Många förstärkare gör nog det om man inte använder typ external-in.Roger_SWE skrev:Jag upptäckte dock att den analoga ingången är riktigt dålig. Är det vanligt förekommande hos hemmabioförstärkare eller är det bara min gamla H/K?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 13 gäster