För de som velat men inte orkat än kan jag berätta hur jag gjorde min slitsport.
Av en händelse hade jag en höggradig 4mm björkplywood att ta vara på från jobbet (transportskadad). Så till porten sågade jag två bitar av denna lite större än lådans innermått och längre än den färdiga längden.
Jag räknade med att ha en cm i mitten av slitsen och siktade på 50-100% högre i ändarna.
Därför sågade jag två träbitar 1cm höga och la under ytterkanterna på plywwoden. Efter att ha nogrannt strykt trälim på ena skivan la jag sedan den andra biten på och spännde med tving i mitten och och får på så sätt fram den böjda formen. Lämna det att torka i en timme (jag körde lite längre än de vanliga 15minuterna för att det ska få chans att torka ordentligt).
Böjen blev 5mm högre i kanten så en 50% ökning från mitten till kanten alltså i en ganska så jämn böj.
Efter detta sågade jag till den så den passade i lådan och hade rätt längd. LImmas sedan i lådan med superset med en stödkloss på 1cm under. LImmet är segt nog att hålla slitsen i rätt vinkel. I bakkant limmade jag en lämplig kloss och rundade av kanten på plywooden lite.
Om någon undrar över hur stark skivan blir så är den iaf tillräcklig hör att lägga hela min vikt och och även gunga lite på utan att den går sönder.
Så en rätt så enkel slitsport som tar lite plats i lådan.
Ska se om jag kanske kan få nån bild på den monterade slitsen.
edit: om någon tycker det är lite väl påkostat med 4mm plywood som kostar 900kr/skiva så skulle jag tänka mig att mdf funkar lika bra. Dock blir det väl 6mm i det fallet. Den går iaf att böja tillräckligt bra för ändamålet.