Moderator: Redaktörer
Martin skrev:massan är en sak som inte påverkar utsträckningen i frekvens har jag lärt mig. Den påverkar (bla) känsligheten om allt annat är samma.
Bill50x skrev:Hmmm, men om nu vikten inte spelar någon roll, varför kan då inte en 8-tummare återge oändlig frekvensgång uppåt? Är det bara en fråga om fallande verkningsgrad?
/ B
AndersJ skrev:NaqrefAndersJ: Därför at man kan inte öka motorsystemet så mycket mer som massan skulle öka och känsligheten skulle då bli för låg.
Aha! Men då kommer följdfrågan, varför kan vi inte öka motorstyrkan?
AndersJ skrev:Aha! Men då kommer följdfrågan, varför kan vi inte öka motorstyrkan?
patrikf skrev:Anledningen till att jag ställer frågan är att jag funderar på om det fanns någon möjmighet att använda mina mellanregisterelement som diskanter... Som det är nu ändras ju återgivningen så fort man rör huvudet det allra minsta.
AndersJ skrev:Men om massan är irrellevant varför tillverkar man då inte domerna i någon homogen keram så att man garanterat slipper uppbrotten i domen? Al2O3 skulle vara billigt och bra.För det går väl alltid att montera en biffigare motor på den?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster