Någon som beställt från www.ts-audio.de?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Någon som beställt från www.ts-audio.de?

Inläggav Max_Headroom » 2004-10-14 19:42

Jag har försökt beställa en Denon DN-600F från tyska t+s audiosystems. Får se om det dyker upp nåt. Deras hemsida är ju på tyska, så det är svårt att begripa vad som står där...

Någon som handlat av dom?
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Re: Någon som beställt från www.ts-audio.de?

Inläggav Bill50x » 2004-10-14 20:58

Max_Headroom skrev:Jag har försökt beställa en Denon DN-600F från tyska t+s audiosystems. Får se om det dyker upp nåt. Deras hemsida är ju på tyska, så det är svårt att begripa vad som står där...

Någon som handlat av dom?

"Friskt handlat, hälften förlorat" som vi säger som kan tyska 8)

Men t+s är väl både relativt välkända och stora, så det borde väl inte vara några problem.

Annars får vi väl ordna en bussresa ner dit....

/ B

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2004-10-14 21:30

Just denna firma har jag inte stött på. Finns endast fraktkostnader angivna för Tyskland. Blir bra mycket dyrare till Sverige! Jag har endast handlat från privatpersoner i Tyskland. Betalde 16.50 € i frakt för en Denon DCD-625. Den kan möjligen vara något lättare. Försäkring tillkommer på försändelser över 60 €. Kostar 7 € för varor värda runt ca 300 €. Tror säkert du kan kommunicera på engelska om tyska är för svårt. Billigaste betalningssätt är via kreditkort om det accepteras. Via Internetbank gör man det enklast via EU-betalning, kostar 38-110 kr som regel (har stigit på sistone).

Återgå till Generellt om hifi