Skivspelare ???

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2008-04-29 22:57

Jo men i det här fallet så rör det sig om närmare
30% i extra pålägg trots att det inte är en lagervara
utan en "beställnings" dito. Undrar vilken lokal "service"
man kan räkna med som inte den brittiska säljaren kan
leverera ?

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-04-30 00:52

Laila skrev:Jo men i det här fallet så rör det sig om närmare
30% i extra pålägg trots att det inte är en lagervara
utan en "beställnings" dito. Undrar vilken lokal "service"
man kan räkna med som inte den brittiska säljaren kan
leverera ?

Det är lite långt att gå om du vill få apparaten justerad. Om tonarmen krånglar så är det enklare att gå över gatan och lämna in den än att skicka till England. Din lokala butik pratar svenska. Din lokala butik omfattas av svensk lagstiftning (garantier etc). Din lokala butik serverar espresso och du kan lyssna på alternativ under tiden. Din lokala butik tar många gånger dina begagnade grejor i inbyte när du uppgraderar. Din lokala butik gör många gånger reklam för de grejor de säljer och jobbar aktivt för att stärka imagen på det de säljer (till skillnad från nätbutiker som rider på andras arbete).

Eller som jag såg på en skylt:

"Support your local dentist - eat candy" :-)

/ B

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-04-30 21:03

Vinylbutiken är ingen som jag skulle räkna med superservice ifrån. Dom flesta apparater säljs ju med Europagaranti så det lär inte vara några problem.
Sen har dom ju inte ens spelaren i lager så varför ska man sponsra något sånt?
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-11-22 15:50

Hur gick det med köpet? :)
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

ronnyx

Inläggav ronnyx » 2008-11-22 18:17

Jag fick hem ett jätte tungt paket från Divine audio. Det var hur lätt som helst att sätta i hop de olika delarna och nu spelar den på bra här hemma. kontakten med Divine audio är hur bra som helst.

Jag har dessutom passat på att byta arm från en Rega RB300 till en Origin Live silver mk1 arm som jag fick till ett bra pris direkt från origin Live. Den ska förresten i väg till England i morgon för att uppgraderas till en Mk3

Som pickup har jag en Dynavector Karat 3 och som Riaa en Dynavector P-75. Det skulle vara roligt att höra den med en Denon DL 103 eller en OM 40
och med en motorstyrning som finns att köpa till.

Frågan är då. Var det värt det ? Jag vet "faktiskt" inte. Det blir dyrt med vinyl. Jag har väl ca 500 LP skivor i bra skick och tycker man att det är roligt med vinyl så kanske . I dag hade det nog blivit en Thoréns HD160

Nottingham spelaren är läcker- saknar lock- är super till jazz - har en motor som står på konstant - är tung och behöver stå stadigt, jag har min på en vägghylla.

Jag hoppas du fått lite hum om hur jag upplever min Nottingham spelare.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-11-22 19:02

Tackar, var främst intresserad hur det gick med köpet från dom men det är alltid kul att höra åsikter om spelaren med :)

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2008-11-25 10:21

ronnyx skrev:Jag tror egentligen bara att det skulle vara möjlighet att ställa vertical tracking angle och med Nottingham spelaren skulle detta inte behövas.

Spelaren har inget med den justering att göra. Givetvis måste skivspelaren justeras in så perfekt det går.
Så det känns som om du behöver lämna den till någon för att få denna spelare, arm och pickup korrekt justrade, något jag förmodar att Vinylbutiken hade gjort i priset.

mvh/Harry

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2008-11-25 13:08

Nu tänkte jag snylta lite på denna tråden om det går bra?
Säg till annars...

Jo den goa julen närmar sig och jag frågade min 18-åriga dotter vad hon önskade sig i julklapp.

- En skivspelare vill jag ha för jag har börjat köpa gamla fina LP:n och singlar! 8O

Jaha...???..öh...Okej...får väl kolla på det då...???

Jo jag funderar på att köpa henne en begagnad sådan av lättskött slag som har god kvalité och funktion.

Mina funderingar går till en direkt-driven helautomatisk av god kvalisort.

Vad anses om t.ex. Denons tidigare modeller som denna DP 37F t.ex:
Bild

Eller denna:
Bild

Eller har ni nått annat bra förslag, Dual hade även några fina modeller.

Ja hjälp mig välja...tack.
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

ronnyx

Inläggav ronnyx » 2008-11-28 18:36

Du föreslog själv en Dual skivspelare så varför inte denna:

http://www.tradera.com/Vinylspelare_Dua ... n-77287967

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2008-11-29 10:55

Tack, men jag/vi har bestämt oss för att köpa den helautomatiska Denon-spelaren 300F på Hifiklubben åt henne.

Det inbegriper garrantier och spelaren är dessutom utrustad med RIAA så att hon kan koppla den mot en modern reciever utan problem.

Priset är ju detsamma ca: 3100:-

Tack ändå! :wink:
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Föregående

Återgå till Köpråd