Har ett rejält problem hemma i mitt vardagsrum/bio rum/TV-rum. Har rör förstärkare med KT88:or, en Marantz 5002 Receiver, Marantz DV6600 DVD, Audiovector K3 Signature med center i samma serie KC Signature och en Velodyne CHT10 Subwoofer.
Nu till problemet: tycker att ljudet är basfattigt på ett kallt sätt, detta oavsett var jag ställer subben. Har testat med att ställa denna i soffan (sweetspot) och upptäckte till min fasa att den spelade inte någonstans i rummet..
Rummet i sig är ett normalt vardagsrum med en dörr på samma vägg som HiFi:t står emot, golvet är en parkett, möblemanget är en skinnsoffa av hörnmodell, ett bord i antikstil, en ryamatta under dessa, längs med långväggen som har en portal står ett vitrinskåp i antikstil och på motsvarande långvägg mitt emot vitrinskåpet står ett vinskåp i samma antikstil. Bakom soffan är det runt en meter till heltäckande fönster på kortväggen. TV:n sitter oppe på väggen över HiFi bänken. Tilläggas kan att det finns en källare under hela huset, mitt under vardagsrummet är gillestugan.
Ni som har lite kunskap kan väl lägga några inputs på detta men kan säga att frugan vägrar möblera efter ljud...tyvärr..
Vad i hela hälsingland ska jag göra...