hype are stream?
hype - our stream?
Nejmen det blir nog bra.
God, Jimi & Hyperstream.
Moderator: Redaktörer
Så klart det går. Vad menar du med format? Jag har iaf den här som jag tycker är bra. http://prisjakt.nu/produkt.php?e=336842RogerJoensson skrev:Hej, nån som vet...?
Blu-ray spelare som inte har analoga surroundutgångar, klarar dom att skicka surroundljudet via digitalutångarna (s/pdif etc). Om det går, vad blir det för format?
Det är precis som på DVD, oftast med ett DTS spår också.RogerJoensson skrev:Jag känner inte till blu-ray-standarden. Det finns alltså vanliga DD och DTS spår på blurayskivorna alt så packar spelaren ner surroundljud som går att skicka till förstärkaren?
Eftersom detta är helt okänd mark, så blev jag osäker, för det går ju inte att skicka 5-6 kanaler okomprimerat via s/pdif-standarden. Det viktiga är att det åtminstone går att få ut surroundljudet i DVD-klass, det duger för filmgluttande. Och det går alltså? (ursäkta tjatigheten)
RogerJoensson skrev:Jag känner inte till blu-ray-standarden. Det finns alltså vanliga DD och DTS spår på blurayskivorna alt så packar spelaren ner surroundljud som går att skicka till förstärkaren?
Eftersom detta är helt okänd mark, så blev jag osäker, för det går ju inte att skicka 5-6 kanaler okomprimerat via s/pdif-standarden. Det viktiga är att det åtminstone går att få ut surroundljudet i DVD-klass, det duger för filmgluttande. Och det går alltså? (ursäkta tjatigheten)
Harryup skrev:Läste en test där Panasonics apparater inte kunde justera kanalinställningarna på analog ut. Så kör man då analogt genom receivern också så missar man alla inställningar.
mvh/Harry
Pinnick skrev:Jo just ja. Är det inte så att om en film har DTS HD Master Audio spår så kan väl spelaren så att säga extrahera ett "vanligt" DTS-spår ur DTS HD MA spår. .. Väl ..Det är väl inte två spår på skivan.
1536 Kbit/s DTS borde ju inte låta så mycket sämre i min anläggning än losslesspåret om mina DVD-A är något att gå efter som oftast har DTS (bitrate förmodligen 754Kbit/s då) + lossless 24/48 spår.
mvh
Pinnick skrev:bra att veta! trevlig sammanfattning.
Då kan man anta att det är ganska lätt att jämföra hur DTS HD MA står sig jämfört med DTS 1500Kb/s spår vilket ju i grund och botten borde vara samma spår alltså. Core-datat borde alltså vara mastertape som är psykoakustiskt reducerat och tilläggsdata det man reducerade bort. Eller också är det mer invecklat än så.
Tumme skrev:Harryup skrev:Läste en test där Panasonics apparater inte kunde justera kanalinställningarna på analog ut. Så kör man då analogt genom receivern också så missar man alla inställningar.
mvh/Harry
Vilken Panasonic var det?. Vad var det som inte gick att justera?. Jag håller precis på att koppla upp min nya Panasonic DMP-BD55 och skall köra den via analoga utgångarna. Först hittade jag inte menyn med inställningarna för stora små högtalare m.m men det visade sig att det var en liten fördröjning innan den menyn dök upp.
Thomas
n-puh skrev:Har precis skaffat mig en Sony BDP-S550 för att den kan koda av DD Plus och Dolby/DTS HD-formaten (även master audio) till analog 7.1 utgång (eller ProLogic alt. stereo via Line out). Den låter en ställa in stor/liten front, stor/liten/ingen sidohögtalare, stor/liten/ingen bakhögtalare samt om man har sub. Dessutom kan man ställa in avstånd till front och surroundhögtalare och nivåer i steg om 0,2m resp. 0,5dB. Vet inte vad de två filtren "skarp" resp. "långsam" innebär dock.
n-puh skrev:Har precis skaffat mig en Sony BDP-S550 för att den kan koda av DD Plus och Dolby/DTS HD-formaten (även master audio) till analog 7.1 utgång (eller ProLogic alt. stereo via Line out). Den låter en ställa in stor/liten front, stor/liten/ingen sidohögtalare, stor/liten/ingen bakhögtalare samt om man har sub. Dessutom kan man ställa in avstånd till front och surroundhögtalare och nivåer i steg om 0,2m resp. 0,5dB. Vet inte vad de två filtren "skarp" resp. "långsam" innebär dock.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster