ariston rd-40

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
BT

ariston rd-40

Inläggav BT » 2008-12-13 12:20

är det någon som vet hur en ariston rd-40 står sig mot typ en rega p3 eller liknande,och vad är rimligt att betala för en i bra skick.

dimitri

Inläggav dimitri » 2008-12-13 13:13

Jag vet inte vilken är bättre. Men som bejakare av placeboeffekten för upplevelsen skulle jag alla gånger välja Ariston pga dess coola utseende. Faktum är att det finns liknande ProJect modeller.

Användarvisningsbild
Jocke

Inläggav Jocke » 2008-12-13 13:48

RD40 fanns i (minst) 2 olika modeller. En som var komplett med arm och knapp för val av hastighet. Tror tom att det fanns finjustering av hastigheterna. Denna var i krom och svart men har förekommit i andra utförande tex jubileumsmodell i guld och svart. I standardutförande brukar det begäras 2000-4000. Ljudmässigt når denna inte ända fram till TD160 med samma pickup OM30. Det kan säkert bli en annan match med optimering men jag tror att det är Thorens arm som är bättre.

Sedan gjordes ett "deck" som levererades utan tonarm, Tror att motorn var en annan och hastighet väljs genom att flytta remmen mellan olika remhjul. Jag har en sådan som är riktigt "trevlig"!

/Jocke

Återgå till Köpråd