Moderator: Redaktörer
Laddade hem ABX-komparator till foobar
AndersJ skrev:Har testat Original och Tredje1 med ABX och resultatet är väl att jag inte med säkerhet kan peka ut vilken som är vilken. Nu har jag lyssnat på jazz så det räcker för hela året![]()
Kanske hade det blivit annat resultat om jag hade lyssnat på något som jag brukar lyssna på
Hoppas att du inte blev Jazzskadad och får men för livet bara.
Flint skrev:Thomas_A
Japp, dom får ligga uppe tills jag märker att intresset är borta.
Jag ser fram mot utvärderingen.
Flint skrev:Svante
Självklart har jag inget emot det. Tvärt om. Det är bara bra. Det ger möjlighet till test med även andra värden. Men det är ju bara tre filer. De två sista går bort.
Jag lyssnar inte heller till den här typen av musik utan betraktar den enbart som demomusik och den har aldrig sagt mig något rent musikaliskt. Jag valde den för att den är ren och tydlig och jag tänkte att disten skulle grumla till det. Tät och grötig musik tror jag tål mer dist än gles och tydlig. Kanske har jag fel. Vi får se. Jag har ju möjlighet att prova.
Jag hör absolut ingen skillnad mellan filerna, eller kanske jag hör skillnad men jag kan inte säga att den ena låter sämre eller bättre.
Pabo skrev:Flint
Suveränt experiment. Svante suveränt tänk!
Jag hör absolut ingen skillnad mellan filerna, eller kanske jag hör skillnad men jag kan inte säga att den ena låter sämre eller bättre. Svantes filer på skillnaden är ju bara helhäftiga, man hör ju klart och tydligt att uddatonsdist låter värre än jämntonsdist men nivån är ju så låg att man får vrida upp nästan till max innan man ens hör den.
Detta experiment gjorde mig lycklig eftersom jag har kämpat med att få ner distorsionen vid höga frekvenser i min klassd-topologi till 0,01% men har bara lyckats kommer ner till 0,05% vid hög uteffekt fast faktiskt 0,01% vid låga effekter. Vid 1W/1kHz är jag nere och snuddar vid 0,0008% vilket då borde vara ganska försumbart![]()
Tack för ert initiativ som förgyllde min dag, nu kan jag ärligt säga att vår klassd-teknik är helt transparent!
Svante skrev:Så, nu är jag snäll igen...
Flint skrev: Mätprogrammet mäter även intermodulation. Är vi redo för det nu?
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 14 gäster