Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
48IDA skrev:Japp. Jag ropade in senaste paren OD11 på Tradera och hämtade dem på Bussgods idag. De var i ett förvånansvärt bra skick, originalelement med torra kanter.
Jag lutar åt att byta basarna men vad har man för alternativ på diskantsidan nu? Det har varit så mycket turer runt detta så jag har inte hängt med, finns något gångbart alternativ?
Jag ska lägga upp bilder på dem, och mina 51.3 bara jag får lite tid över och kameran laddad.
MP skrev:48IDA skrev:Tack för de goda råden, uppskattas verkligen.
Grattis det ser ut som om du vann auktionen
Hoppas jag hade rätt då.
leifolof skrev:Finns det överhuvudtaget någon chans att ct62 kommer att börja tillverkas igen eller att det tas fram nya diskanter i både 8 och 16ohm?
lennartj skrev:Jag tror det är en missuppfattning att det skulle finnas en rekommenderad och publicerad filtermodifiering för B65-oa II i OD11.
http://www.carlssonplanet.com/order.php
Den som finns är för CT62, troligen ihop med B65-oa.
Fjonkalicious skrev:Hur gick det med spectrumaudio högtalarna? Var det rätt diskant?
Mvh
Filip
Tack för mail, förstår att du blir förvirrad - jag måste nog se över
den där sidan lite!
Så här är det: Den enda filtermodd som ännu är framtagen för OD-11 är
just den för CT-62.
Någon filtermodd för B65-oa II finns inte och kanske ens aldrig kommer
om det visar sig (som jag tror) att den nya basen fungerar perfekt med
de gamla filtren.
Men visst, det är möjligt att SSC:s guldöron ändå hittar någon liten
detalj som går att ytterligare förbättra med hjälp av en mindre modd
framöver. I så fall kommer det info i vårt nyhetsbrev som du
prenumererar gratis på via hemsidan.
Vänliga hälsningar
Per Gulbrandsen
Fjonkalicious skrev:Hur gick det med spectrumaudio högtalarna? Var det rätt diskant?
Mvh
Filip
48IDA skrev:Fjonkalicious skrev:Hur gick det med spectrumaudio högtalarna? Var det rätt diskant?
Mvh
Filip
Japp, det var CT62!
Jag får tacka den skarpsynte Fjonkalicious för tipset. Nu ska det beställas filtermodd och beskrivning. Detta ska bli skoj!
48IDA skrev:Fjonkalicious skrev:Hur gick det med spectrumaudio högtalarna? Var det rätt diskant?
Mvh
Filip
Japp, det var CT62!
Jag får tacka den skarpsynte Fjonkalicious för tipset. Nu ska det beställas filtermodd och beskrivning. Detta ska bli skoj!
Fjonkalicious skrev:
DET VAR INTE JAG!!! DET VAR MP! Tacka honom, istället!
MP har ett riktigt falköga, trots att han är undulat?
Snyggt jobbat MP!
MP skrev:Tog mig en titt på den här bilden och är det inte en CT62:a där minsann?
Kan ju vara ett kap för den som behöver ett par, sen har jag för mig att det amerikanska SpectrumAudio gjorde några riktigt bra högtalare.
Företaget finns ej kvar längre så vitt jag vet.
OlA-68 skrev:tur som en tosing ...GRATTIS
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 16 gäster