Angående Headrooms grafer så brukar de sällan anses som särskilt pålitliga när det gäller att bilda sig en uppfattning om du ett par lurar låter. Iallafall inte när de diskuteras på Head-Fi.org, där Headroom förövrigt är en av huvudsponsorerna. Head-Fi.org är för övrigt den största websidan tillägnad hörlurar på nätet. Finns mkt info att hämta där för den som är intresserad.
Jag har testat med iTunes olika eq lägen men jag tycker bara att det låter kass. Lurarna är ju på 55Ohm och jag trodde att ju högre Ohm-tal desto mer lättdrivna är lurarna men jag har kanske fel då man måste se till kännsligheten eventuellt.
Hej Hammarstrand! Om du funderar på att skaffa dig en separat lurförstärkare. Kan jag varmt rekommendera den här:
http://www.audiophilechina.com/cp-show.asp?C_id=105&S_id2=74&s_id=75 som jag själv äger. Det är inte bara en förstärkare utan även en D/A omvandlare med USB och coax-input. Den har även RCA-output om man skulle vilja använda den som separat D/A omvandlare.
Skickade till Sverige landade min på 1100kr för en månad sedan ungefär(tänker på växlingskursen).