Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:När du skriver "så lättdrivna", är jag inte säker på att jag förstår
vad du menar. Har det ens stått något om hur lättdrivna de är i
den här tråden?
Nefilim skrev:Någon som har provat eller lyssnat med rörförstärkare och piP? Skulle vara intressant att prova detta.
Kaffekoppen skrev:IngOehman skrev:När du skriver "så lättdrivna", är jag inte säker på att jag förstår
vad du menar. Har det ens stått något om hur lättdrivna de är i
den här tråden?
Den där sista smilisen får jag ofta känslan av att den används i syftet "är du inte riktigt klok" istället för "nu blir jag förvånad".
Kaffekoppen skrev:Jag tror att det tog mig 10 sekunder att kolla att det inte stått något om deras eventuella lättdrivenhet i den här tråden utan kunde konstatera att det är en tolkning baserad på, troligen, din förstärkarrekommendation samt erfarenheter av hur starkt de spelar.
IngOehman skrev:Vad är det som gör att du ofta får känslan av att den används i syftet
"är du inte riktigt klok"?Använder du den så själv?
![]()

nolimitsoya skrev:Nej, men det går ju alltid kolla filnamnet. icon_surprised.gif tyder ju på att den är tänkt att uttrycka förvåning kort och gått, precis som icon_razz.gif () borde innebära att man munpruttar åt någon eller något.
Svante skrev:IngOehman skrev:Vad är det som gör att du ofta får känslan av att den används i syftet
"är du inte riktigt klok"?Använder du den så själv?
![]()
Jag håller med koppen faktiskt, det är lite "är du inte riktigt klok" över uttrycket i den tycker jag.
Svante skrev:Det gör att jag nog aldrig har använt den, vad jag kan minnas.
Svante skrev:Hmm, går det att söka på det?
sprudel skrev:Åter en tråd som löper amok för att man inte kan hantera sin skrivklåda. Författaren till tråden ville ha hjälp medVad är den bästa lösningen för förstärkare till Ino piP?
och hamnar i en diskussion om smileys
Välkommen till faktiskt.se!
JanBanan skrev:IngOehman skrev:Bättre att utgå ifrån att ingen menar något illa, och om man inte 'r SÄKER på att man förstår vad någon menar - frågar om det!
Låter förståndigt! När skall du själv börja praktisera detta?
IngOehman skrev:
Bättre att utgå ifrån att ingen menar något illa, och om man inte 'r SÄKER på att man förstår vad någon menar - frågar om det!
Låter förståndigt! När skall du själv börja praktisera detta?
paa skrev:Ett standardsvar som märkligt nog inte dykt upp än är ju de för länge sedan utgångna Sentec PA9. Det är väl den billigaste förstärkaren som man inte lyckats detektera i LTS f/e-test, och effekten är ju precis lagom.
Frågan är dock om den inte skulle detekteras i nuvarande f/e-testsetup, pga dess enorma upplösning i lägsta basen.
Det förhållandet torde dock vara ganska betydelselöst när dom ska driva basreflexhögtalare som inte ger mycket output under 30 Hz.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 7 gäster