Minsta NAD-modellerna är bra. Cambridge kan vara ett alternativ i samma prisklass. Högtalare förslagsvis Monitor Audio B2 eller Wharfedale Diamond 9.1. Bör väl landa kring 9000 tillsammans. Vill man komma billigare undan bör man kanske på begagnat.
Och ja, jag håller med om att H&M är dåliga på att testa budgetprylar.
Läs de engelska tidningarna istället. Dom är inte lika insnöade på kubmätningar och tyska hiendhögtalare.
Minsta NAD-modellerna är bra. Cambridge kan vara ett alternativ i samma prisklass. Högtalare förslagsvis Monitor Audio B2 eller Wharfedale Diamond 9.1. Bör väl landa kring 9000 tillsammans. Vill man komma billigare undan bör man kanske på begagnat.
nja, jag är intresserad av prylar med "dokumenterade" synergieffekter
Och ja, jag håller med om att H&M är dåliga på att testa budgetprylar.
hifi och musik är bäst
Läs de engelska tidningarna istället. Dom är inte lika insnöade på kubmätningar och tyska hiendhögtalare.
ja engelska tidningar kanske kan vara nåt. fast alla mätningar är intressanta, även tysk ingenjörskonst
Förstärkare: Cambridge Audio A500 (Beg. 1500 kr)
är det fördröjt tillslag på den apparaten så det inte "poppar" till i högtalarkonerna?
vågar man köpa beggat med tanke på alla tweakfreaks?
Hifi klubben har ju tre olika Cambridge Azur-paket, för 3500:-, 4800:- och 6000:-, som förmodligen är väldigt prisvarda (om inte CD-spelaren brummar hos dig). Komplettera med ett par Gale-miniatyrer när du ändå är där och vips så har du fått ett bra budgetpaket, med 2,5 års garanti och allt...
"nja, jag är intresserad av prylar med "dokumenterade" synergieffekter"
Vet inte riktigt vad du menar med dokumenterade synergieffekter... Att "mäta" sig fram till vad som passar ihop med vad i de här prisklasserna har nog sina begränsningar... De flesta av de billigaste stativarna är nog tillräckligt lättdrivna för att klara sig med NADs eller Cambridges minsta stärkare skulle jag tippa. När det gäller cd och stärkare handlar det nog mest om att två apparater av samma märke ser fint ut på hyllan.
Sedan ska man förstås även i de lägsta prisklasserna försöka provlyssna på hela systemet tillsammans och se om man blir nöjd med ljudet.