Hur ska man egentligen rikta in de magiska 46 graderna?
Blått eller rött? Det är frågan...
Den gråa blobben ska föreställa ett huvud med öron och den röda vinkeln går in i dessa.
Moderator: Redaktörer
Det beror på sådant absolut, men jag har för mig att grunden till den vinkeln ligger i hur öronen uppfattar ljud från olika vinklar och detta var inom marginal den genomsnittligt bästa vinkeln att ha högtalare mellan. Har inte full koll på detta, någon annan kanske har.Harryup skrev:Skulle aldrig bry mig om någon annans vinkling. Anser att det beror på rum och spridningsvinklar ifrån högtalarna själva.
I övrigt håller jag med Max.
Style skrev:0,2 grader blir ju jättemånga meter om man tänker sig två högtalare och en fotbollsstadium
Rydberg skrev:Style skrev:0,2 grader blir ju jättemånga meter om man tänker sig två högtalare och en fotbollsstadium
Tänk så högt man skulle va tvungen att spela då (1 meter) för att uppnå realistiskt ljudtryck i lyssningspositionen
Morello skrev:Rydberg skrev:Style skrev:0,2 grader blir ju jättemånga meter om man tänker sig två högtalare och en fotbollsstadium
Tänk så högt man skulle va tvungen att spela då (1 meter) för att uppnå realistiskt ljudtryck i lyssningspositionen
Ja, å tänk vad kraftig riktverkan man kan ha.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 31 gäster