Moderator: Redaktörer
celef skrev:det vore ännu lite roligare om ni tog fram en lite bredbandigare högtalare, med minst en 8-tummare, och fortfarande billig och lättbyggd
niklas skrev::D Äntligen!
Vad är det för element?
skrutten skrev:Spekulation i element:
Wavecor WF146WA02
Visaton DT94
Ser intressant ut
Diskanten tror jag är fel, DT94 har ett mercedesmärke i mitten. Diskanten på bilden har ett plus. Jag tror att DTW72-8 är en lämpligare gissning.skrutten skrev:Spekulation i element:
Wavecor WF146WA02
Visaton DT94
Ser intressant ut
vin-Tage skrev:Yes! hoppas att elementen finns att köpa på ett smidigt sätt! Är också en av dem som missade att hänga på eps-1
johaneriksson skrev:skrutten skrev:Spekulation i element:
Wavecor WF146WA02
Visaton DT94
Ser intressant ut
Jag tror att diskanten är Visator DTW 72.
Rundberg skrev:Wavecorelementet ser rätt ut, men är så fallet så får vi nog anse att Naq försökt slå dunster i ögonen på oss, eftersom WF146WA02 är 5,75" och inte 5,25"...
DIRAVI skrev:Blir dethär EPS-2 ??
landa skrev:Intressant nog att börja en helt egen ny tråd kanske?
m_persson79 skrev:Ganska hög fs på basen?
Kraniet skrev:någon tanke om hur den kommer stå sig prestandamässigt mot EPS?
slockna skrev:det ser nästan ut som om talspolen sitter lite väl exponerad på WF164. tänk om det kommer in nån liten mineralullsflisa/metallspån i "gappet" *ryys* då e de 395 spänn åt häcklefjäll.
Naqref™ skrev:Jopps men inte högre än jämförbara element utan snarare tvärtom. Det är dessutom siffror som finns från första början med elementet rakt ut ur lådan utan inspelning enligt de mätningar jag har gjort. Sedan är fs som enskild parameter rätt oväsentlig utan att man har koll på motorstyrkan. Jag vet bara tre element i denna storleksklass (Ino b59 inkluderad) som är entydigt bättre. Två av dem tangerar priser på 2kkr och ett av dem finns bara som OEM (Bremen). Allt annat än det EPS står för.
Länkar till elementen:
http://www.wavecor.com/html/wf146wa01_02.html (4 ohmaren)
http://www.visaton.de/de/chassis_zubeho ... w72_8.html
Användare som besöker denna kategori: akerorj och 34 gäster