Jag kanske inte borde säga någonting i den här tråden, men två saker vågar jag nog säga:
1. Intresset för Ino Audios produkter börja närma sig, och har kanske passerat, gränsen för vad jag kan klara av. Det är ju trots allt en liten vid-sidan-av-hobbyverksamhet bara, och var inte avsett att vara ens det från början.
Jag vill hålla högtalartillverkning/-försäljningen i så liten skala som möjligt. Min huvudverksamhet var under åren 1978-1989 hörselforskning, sedan slets jag iväg från det av anstormningen av högtalarköpare, men sedan ett antal år har jag försökt komma tillbaka till det jag verkligen vill göra - studera hörselmekanismerna.
Att jag har utvecklat ett antal högtalarsystem som del i driften mot förståelse av alla fenomen relevanta för musikförmedling, betyder inte att jag kan bygga högtalare åt alla som vill köpa.
Därför hoppas jag att alla har förståelse för att jag är lite svår att nå, svår att få komma och lyssna hos på demo, ibland inte har tid att svara på frågor, och till sist har odrägliga leveranstider på det allra mesta (fast det finns några undantag, piP i körsbär och svartask t ex

).
2. Info kan dock alla som är intresserade få. Skicka mig bara ett email (
inoaudio@hotmail.com) så skickar jag produktförteckning och prislista.
Vh, Ing. Öhman
PS. Dom små piP har faktiskt hävdat sig till och med mot Wilson Watt Puppy!
De vann över dem i ett blindtest (bakom drapperi) som några hifientusiaster anordnade för några år sedan. Det var förvisso en tidig version av Wilson, men det var å andra sidan en tidig piP också... Jag har för mig att det berättades för mig när de ringde och berättade att piP varit med i högtalartest, att det var ett tjugotal olika högtalare med i testen. Prisspannet var stort och jag tror att Watt Puppy var den enda "high end"-högtalaren som inte slogs ut tidigt i testen.
Dyra högtalare kan vara mycket bra, eller mycket dåliga! Prislappen är inte en teknisk parameter.
Förvisso finns det vissa samband mellan komponentkostnader och priser, men de högtalarkonstruktioner vars dominerande problem är för billiga komponenter är lätt räknade. I regel är de återgivningsfel som dominerar orsakade av dåliga konstruktioner, i mycket högre utsträckning än dåliga komponenter. Fast visst finns det exempel på både och.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).