tweaket som faktiskt finns

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Style

tweaket som faktiskt finns

Inläggav Style » 2004-10-21 21:03

Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2004-10-21 21:25

Jiiisus 8O

Användarvisningsbild
swek

Inläggav swek » 2004-10-21 23:20

CD Upgrade?

Applying Quantum theory
~ Re-align the position of signal according to master disc by correction of the positioning error occurred during pressing

~ Reducing the background noise

Vad i HELV*TE snackar dom om?

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-10-22 00:01

Hej!

Jo, placeras disketten (du köpt... dyyrt) på cd-spelaren inträffa följande, A*lltså att:

#1 CD (-spelaren?) A*utomatiskt Uppgraderas!
#2 KvantumTeoriA*pplicering i sin tur introducerar:
#3 SignalPositionKorrektion ifrån HerreSkivan!
#4 Reduktion av ljud som ljuda uti bakgrunden!

Bra vA*?

Mvh A*

Användarvisningsbild
MartinX

Inläggav MartinX » 2004-10-22 18:15

Ni läste väl punkt 3 i bruksanvisningen? Jag uppfattar det som att det är själva skivan som "uppdateras".

Load in the 2nd disc for upgrading if any. Put the CD upgrading card back into the box to prevent leakage after using

The CD Upgrading card will not upgrade a disc twice as it is able to identify those CD/SACD/DVDs which have been treated

The CD Upgrading card will be voided automatically after using up on the amount of disc stated (10X, 20X or 30X)

Jag undrar vad det är som kan läcka.

Jag undrar hur den känner av vilka skivor som redan är "behandlade"

Jag undrar hur den känner av hur många gånger jag använt den.

Den fungerar alltid genom alla apparathöljen på alla apparater.

Man kan diskutera kablar shakti och bybees och sådant men det här är en nivå över detta. Ren och skär bluff av simplaste slag.

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-10-22 22:22

Användarvisningsbild
kosmoskatten

Inläggav kosmoskatten » 2004-10-24 15:06

:D
Hahaha...
DEN var bra... ...går man på den så är man nog desperat i jakt på ett lyft i ljudet...

Jag målade faktiskt om mina piP häromdagen; slipade ner lacken på körsbärsfanéret och lackade dem i Kina-rött. Nu låter det "varmare" och lite Shanling över högtalarna. Säkert. Kan det ha något med att den röda lacken (semimatt) absorberar frekvensstudset? Upplever dem som klart mer faslinjära nu och de kan nu spela genom väggar (enligt mina grannar) så de är dessutom klart mer lättplacerade.

För 500kr så ger jag dig receptet på min (ormoljebaserade) färgblandning. PM:a mig för kontonummer 8).
Märk inbetalning med "Luckseeker/Lacksucker".

manw

Tack...

Inläggav manw » 2004-10-24 18:19

... för att ingen i detta forum använder dylika tweaks!

en grej som jag brukar undra över är när folk köper svindyra esoteriska nätkablar, har de tänkt på vad som finns på andra sidan väggutaget 8O

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Re: Tack...

Inläggav Bill50x » 2004-10-24 18:26

manw skrev:... för att ingen i detta forum använder dylika tweaks!

en grej som jag brukar undra över är när folk köper svindyra esoteriska nätkablar, har de tänkt på vad som finns på andra sidan väggutaget 8O

Så har jag också resonerat och tycker nog i huvudsak så även idag. Varför ska den sista metern av eldistributionen vara så förbålt viktig?

MEN, någon skrev, det är inte så att strömmen på något magiskt sätt skulle "renas" den sista metern, däremot skärmar kabeln bort en del strålning som annars letar sig i närliggande kablar och apparater. Och det skulle det kunna ligga något i. Eller?

/ B

manw

Javisst!

Inläggav manw » 2004-10-24 18:41

[quote] däremot skärmar kabeln bort en del strålning som annars letar sig i närliggande kablar och apparater. Och det skulle det kunna ligga något i. Eller? [/quote]

Jo, det kan det säker göra, men kanske räcker med en tvinnad kabel? Eller kanske en skärmstrumpa från ELFA, om det nu är så att man HAR problem med nätbrum och "knäppar" från transienter i nätet som letar sig in i apparaterna.

En annan sak är detta med nätfilter, har aldrig testat det själv, men mätningar visar att det kan bli både bättre, eller sämre av det om man har otur. Sedan beror det väl på hur pass bra nätdelen är utformad från början, och hur mycket störningar det är i just det aktuella väggutaget. Hade någon länk där man visat att det blev sämre vad gällde störningar med något visst filter, men vet inte riktigt var länken är här och nu.

edit: vad f..n är det med den är Quote-mojen :evil:

Återgå till Generellt om hifi