Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Hur många har egentligen hunnit få sin Dacmagic?
Så var min gamla Dacmagic (urmodellen), den hade mekaniskt brum och fick åka tillbaka till butiken för att dämpas, locket samt transformatorerna gjordes något med, riktigt tyst blev den till slut...hari_seldon skrev:Hämtade en idag och kommer att gå tillbaka med den i morgon - den surrade nå't förskräckligt. Det är inte ur högtalarna utan direkt från DAC:en.
Jag har testat med flera olika sladdar mellan Squeezeboxen och DAC:en men den surrar lika fullt. Det är oerhört störande på 5 m avstånd. När jag pausar musiken blir det bättre men inte riktigt tyst ändå.
...måste va' nåt fel!?
Anders
akelius skrev:fridefors skrev:De Cambridge Azur-prylar jag haft hemma har alla brummat och känts allmänt risigt byggda...
Har haft denon förstärkare innan och dem har ingentigt att hämta mot 840V2,den spelar i en annan division helt enkelt.
lfm skrev:4 av 5 musikdvd som jag har levererar AC3 även på stereospåren. PCM finns inte på alla då det tar mycket mer plats.
Så då är man hänvisad till DVD-spelarens DAC i alla fall.
FalloutBoy skrev:lfm skrev:4 av 5 musikdvd som jag har levererar AC3 även på stereospåren. PCM finns inte på alla då det tar mycket mer plats.
Så då är man hänvisad till DVD-spelarens DAC i alla fall.
De flesta DVD-spelare kan skicka ut alla format de kan dekoda som PCM. Det är bara att ändra i inställningarna så den skickar allt som PCM istället för Bitstream.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster