Moderator: Redaktörer
Prozac skrev:Denna använder jag, tycker den är helt ok, med en liten fjärr oxå, NAD skall ha en liknande sak, lite dyrare och Apple har en ännu dyrare variant.
Chopha skrev:Själv anser jag att det inte är värt att köpa någon utav deras kablar, utan bättre och mycket billigare att göra egna. Varför inte göra en egen?
Tar två timmar med kaffe-å-kaka-paus...
/Christopher
Prozac skrev:Denna använder jag, tycker den är helt ok, med en liten fjärr oxå,
perstromgren skrev:Fjärrkontroll till en Ipod? Nu måste han slagit sig bra ordentligt i huvudet, va? Vad kommer härnäst, en fjärrkontroll till fjärrkontrollen?
Mich skrev:Finns det inte s/pdif ut från iPod?
//Michael
soundbrigade skrev:perstromgren skrev:Fjärrkontroll till en Ipod? Nu måste han slagit sig bra ordentligt i huvudet, va? Vad kommer härnäst, en fjärrkontroll till fjärrkontrollen?
Det finns väl (intelligenta) dockor som kan styras med fjärrkontroll.
2-ch skrev:Prozac skrev:Denna använder jag, tycker den är helt ok, med en liten fjärr oxå, NAD skall ha en liknande sak, lite dyrare och Apple har en ännu dyrare variant.
Den ser ju trevlig ut. Men den har ju volymkontroll! Hmm...
Visserligen bekvämt, men då påverkas ju ljudet negativt vilket jag vill undvika.
Men kan lösningen vara att låta volymen stå på 0dB alltså fullt pådrag?
Det här med digitala volymkontroller har diskuterats förut i en tråd. paa kanske hittar den.
2-ch skrev:I bilen kommer ipoden display upp i bilstereon, så man slipper sitta och fippla med den när man kör. Funkar inte lika bra som podens egna tyvärr.
Däremot kan jag tycka att det är lite onödigt att även bilstereon har fjärrkontroll.![]()
*edit.
soundbrigade skrev:Vad har jag för apparomojäng för att ansluta podden till bilstereon?
soundbrigade skrev:Det finns säkert en ASDYR iPod-sladd som pluggas in i nån linjeingång på bilstirriån....
2-ch skrev:Tar mig friheten att omvandla till SEK.
Ha! Min vinner![]()
![]()
1:a 282 Euro = 3 090 SEK. (utbränd och klar) 2-ch
2:a 365 Dollar = 3 039 SEK. Chopha
Chopha skrev:2-ch skrev:Tar mig friheten att omvandla till SEK.
Ha! Min vinner![]()
![]()
1:a 282 Euro = 3 090 SEK. (utbränd och klar) 2-ch
2:a 365 Dollar = 3 039 SEK. Chopha
Jäklar, tänkte inte på att dollarn är så svag...jag gratulerar!
JB:
Hur har du kopplat din iPod till din förstärkare?
Om du kopplade den i hörlursjacket förstärks musiken först utav iPodens förstärkare (som är optimerad för små skräphörlurar), och sedan ännu en gång i förstärkaren. Självklart låter det dåligt med de förutsättningarna.
Varför man ska löda sig själv en kabel som tar ljudet ur kontakten på undersidan, är för att den signalen är helt oförstärkt. Ipoden spelar då direkt ur hårddisken in i förstärkaren = avsevärt mycket bättre ljud...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster