Moderator: Redaktörer
Naqref™ skrev:kris10an skrev:KarlXII skrev:Skitsamma. Det är ju snyggt.
visst, jag hade definitivt föredragit ett "japp det är samma design för jag tyckte den var snygg", istället för infantila jämförelser med trender och rena faktaförvanskningar...
Nu är det inte jag som har "designat" dom så jag sitter inte inne med hela sanningen. Uppenbarligen vill du att vi ska säga en ska men varför? Är det ett problem att HAs prylar är lika Amplifixen? Bladelius och den svenska distributören har inte tyckt det vid direkt fråga.
/ae
ps.
Har missat att amplifixen var plan i fronten men å andra sidan har den aldrig varit min kopp te.
ds.
pps.
Ear One har en annan volymkontroll än den vänsta på Pre 25 som i sin tur skiljer sig från den högra på samma förstärkare.
ds.
PojkenMedTur skrev:Måste ändå undra, kan Holographic audio bara "bestämma sig" för att göra en serie slutsteg och dessutom bestämma sig för att göra marknadens absolut bästa slutsteg också?
Finns det inga svåra utmaningar i slutstegsdesignandet som man kan lyckas bättre eller sämre med och varför skulle holographic audio vara bättre än någon annan förutom att de har en väldigt trevlig "ideologi".
Pettersson skrev:Skulle gärna vilja veta när dessa släpps och hur mycket de olika modellerna kommer att kosta. Vill gärna ha ett bra slutsteg om ett tag, och om det inte är möjligt ge exakta svar eller om ni inte vill det så kan ni kanske ge en liten vink iaf.![]()
mvh
Empire skrev:Pettersson skrev:Skulle gärna vilja veta när dessa släpps och hur mycket de olika modellerna kommer att kosta. Vill gärna ha ett bra slutsteg om ett tag, och om det inte är möjligt ge exakta svar eller om ni inte vill det så kan ni kanske ge en liten vink iaf.![]()
mvh
Jag har ställt frågan tidigare i tråden, men den negligeras. Inte snyggt![]()
//E
kris10an skrev:Vee-Eight skrev:
Ang likheterna med SAT;
Tycker att formen snarare flörtar hejvilt med Sentec än något annat. Inget jag för den delen har ngt problem med.
http://www.expressen.se/kultur/1.141968 ... a-motstand
Lazyworm skrev:Empire skrev:Pettersson skrev:Skulle gärna vilja veta när dessa släpps och hur mycket de olika modellerna kommer att kosta. Vill gärna ha ett bra slutsteg om ett tag, och om det inte är möjligt ge exakta svar eller om ni inte vill det så kan ni kanske ge en liten vink iaf.![]()
mvh
Jag har ställt frågan tidigare i tråden, men den negligeras. Inte snyggt![]()
//E
Det är ju helt omöjligt att säga hur mycket det kommer kosta innan man vet vad det kommer kosta att tillverka, jag är säker på att när produkten närmar sig färdigställandet och alla kostnader är specade så kommer ett pris läggas ut.
Det vore ju direkt dumt att säga ett pris innan man kommit så långt i processen?
Som jag förstår det så är det första steget lagom klart och under sista utvecklingsfasen nu, så man kan väl vänta sig ett pris på produkten om 1mån eller så kanske?
Pinnick skrev:Vad är det för modeller och effekt som preliminärt är på gång? Jag har inte riktigt lyckats tyda det än trots flera trådar.
Lazyworm skrev:Förstår inte riktigt, är det avsaknad av affärside att inte veta slutpriset innan man tillverkat en prototyp?
Jag är helt säker på att Lasse har ett spann som tillverkningskostnaden ska ligga inom men innan det finns en absolut tillverkningskostnad vore det ju dumt att gå ut och säga vad en produkt ungefär kommer kosta.
Ragnwald skrev:Blir det ett 15W audiofilsteg, för finlyssning på lägre ljudstyrka, eller för högtalare med mycket hög känslighet.
Ett 150W-steg som ska göra PA-9 blekt.
Och ett 500W-steg för storfräsarna.
Mycket klokt upplägg, tycker jag.
Empire skrev:Lazyworm skrev:Förstår inte riktigt, är det avsaknad av affärside att inte veta slutpriset innan man tillverkat en prototyp?
Jag är helt säker på att Lasse har ett spann som tillverkningskostnaden ska ligga inom men innan det finns en absolut tillverkningskostnad vore det ju dumt att gå ut och säga vad en produkt ungefär kommer kosta.
Jag förutsätter att man har några teoretiska beräkningar innan kastar sig ut hej vilt.![]()
Om inte blir ju allt en happening. En prototyp bygger man väl för att verifiera sina teoretiska beräkningar/bedömningar.
Trodde ett teknik forum som detta inte bara höll på med verkstad.![]()
//E
Empire skrev:Lazyworm skrev:Förstår inte riktigt, är det avsaknad av affärside att inte veta slutpriset innan man tillverkat en prototyp?
Jag förutsätter att man har några teoretiska beräkningar innan kastar sig ut hej vilt.![]()
Om inte blir ju allt en happening. En prototyp bygger man väl för att verifiera sina teoretiska beräkningar/bedömningar.
Trodde ett teknik forum som detta inte bara höll på med verkstad.![]()
//E
Empire skrev:Ja ,då är väl hela tråden meningslös också.Känns som ganska meningslös diskussion, jag är säker på att Lasse kommer meddela priset när det närmar sig produktion.
Vem är sugen på grisen i säcken ??
//E
Man kan väl vara rätt så sugen på en förväntat bra produkt även utan prisindikation.
E skrev:Repris från ämnet om effektnivå:
Är/blir AMP22 (150 W) också en konstruktion av Morello?
Mvh E*
Empire skrev:Vem är sugen på grisen i säcken ??
Naqref™ skrev:E skrev:Repris från ämnet om effektnivå:
Är/blir AMP22 (150 W) också en konstruktion av Morello?
Mvh E*
Är det mer relevant än faktiska prestanda?
Svar på frågan: Det är inte klart ännu vem som ska konstruera det.
Naqref™ skrev:När det gäller konstruktionerna av Holographic Audios produkter så har jag konstruerat allting* och de mindre effektstegen ligger på min lott. Så återstår då bara det groteskstora steget och om man lägger ihop ett och ett och läser Morellos signatur så kan man nog gissa sig till vem som håller på med det.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 28 gäster