Moderator: Redaktörer
Daniel_A skrev:Går micken i Macen särskilt mycket högre än 15 kHz? Det kan ju finnas något där ändå som inte mikrofonen fångar upp.
rolfzetterberg skrev:En HF1300 tappar brant redan vid ca 13kHz.Därför behövs en supertweeter.Se kurva här:
http://www.troelsgravesen.dk/vintageBC1.htm
rolfzetterberg skrev:Det ser ju ut som en Heco diskant(KHC25P kanske?),men det allra bästa vore ju om du skruvade loss en och tittade,Filip.
Sen är det ju inte särskilt troligt att det skulle finnas flera sådana här på jordklotet med Heco diskanter som sitter på exakt samma sätt.Tyder på original,fast visst förvånar det mig i alla fall,eftersom alla engelsmän brukar vara otroligt konservativa och helst bara vill använda inhemska grejor.Åtminstone var det så på 70-talet!Kanske var det något så enkelt som brist på superdiskanter,vad vet jag.Vi har ju sett exempel på sånt förut-t.o.m Luxor har ju ibland stoppat i främmande fabrikat!
Tycker du att du fick några bra svar på det utrikiska forumet?
rolfzetterberg skrev:Ojdå-nu känner jag trycket....!
Nog ser det ut som en Heco.Inte så lätt att avgöra förstås eftersom där inte finns några speciella kännetecken.Heco brukade ibland klistra dit en liten rund röd lapp med ett plustecken på,men det syns ju inte här.Går det att lyfta på tätningen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster