Moderator: Redaktörer
Naqref skrev:Style skrev:m* gillar väl rör och grejer
Garv!
hifirocker skrev:Är det tråden för smileys eller?
subjektivisten skrev:För högt
Var det dummaste jag hörtMorello skrev:Finns en liten ratt, med vilken man kan höja resp. sänka nivån.
Alexi skrev:Var det dummaste jag hörtMorello skrev:Finns en liten ratt, med vilken man kan höja resp. sänka nivån.
Det skulle ju innebära att man förvanskade orginalmaterialt något otroligt, jämfört med hur det är inspelat! Vart skulle man ha en sådan manick? Korrekt nivå sätter ju teknikerna i studion!
Svante skrev:Ja, har man en gång gjort ett F/E-test på en volymkontroll så vet man att de ger stor påverkan. Bort med dem!
MichaelG skrev:Svante skrev:Ja, har man en gång gjort ett F/E-test på en volymkontroll så vet man att de ger stor påverkan. Bort med dem!
Jag kan bara instämma! Jag är verkligen inget guldöra, men jag hör definitivt stor skillnad beroende på hur volymkontrollen är inställd. Jag skulle till och med kunna tänka mig att ställa upp i ett blindtest där man skall skilja på exvis "kl.7" "kl.9" och "kl.12".
Till och med mina grannar (när jag bodde i lägenhet och därför hade sådana) hörde skillnad på hur jag använde volymkontrollen!
Det är litet kul att någon äntligen vågar säga att "kejsaren är naken" genom att peka på en av de mest ljudpåverkande tillbehören de allra flesta förstärkare är behäftade med.
Så här stöder jag verkligen Alexi och Svante; Bort med volymratten!
Hälsn. Michael
Användare som besöker denna kategori: Conan och 30 gäster