Saxon - Power and the Glory

Moderator: Redaktörer
phloam skrev:Spåret var "Dig It" med Skinny Puppy, men jag ska inte tala om 12an utan om LP'n som det spåret fanns på - "Mind: The Perpetual Intercourse".
FalloutBoy skrev:Den 12an var det första jag hörde med SP också!
Bra val förresten, hade själv "Too Dark Park" som potentiell kandidat när jag valde skiva till den här tråden.
phloam skrev:Wendel, Steve Harley var coolt på nåt sättHelt nytt för mig.
Bill50x skrev:phloam skrev:Wendel, Steve Harley var coolt på nåt sättHelt nytt för mig.
Steve Harley & The Cockney Rebels var en utomordentlig trevlig grupp på 80-talet. Såg dom live i Konserthuset i Göteborg och det var en fantastisk upplevelse.
Två trummisar var dessutom lite ovanligt i början av 80-talet.
/ B
Alexi skrev:Men nu har jag iaf bestämt mig för att välja något lite mer udda som jag inte tror mig ha nämnt förut och som jag tycker fler borde uppmärksamma och det är gruppen Lakes of Russia - Stars decorate the fire. Det är en stilsam minimalistisk, instrumental ambient indieskiva, men alla spår på skivan är extremt välgjorda och värda att uppmärksammas.
FalloutBoy skrev:Alexi skrev:Men nu har jag iaf bestämt mig för att välja något lite mer udda som jag inte tror mig ha nämnt förut och som jag tycker fler borde uppmärksamma och det är gruppen Lakes of Russia - Stars decorate the fire. Det är en stilsam minimalistisk, instrumental ambient indieskiva, men alla spår på skivan är extremt välgjorda och värda att uppmärksammas.
Kul, oväntat val. Inte många som känner till honom.
Han släppte även en bra, självbetitlad, EP 2006 som jag rekommenderar om du inte redan har den (gillar faktiskt EP:n bättre än fullängdaren).
Varför har förresten så många post-rockband ordet russia med i bandnamnet?
Du har ju förutom "Lakes Of Russia" både gamla "Meanwhile, Back In Communist Russia" och "Russian Circles" (som också släppte ett bra album förr året. Rekommenderas!).
Aerob skrev:Man försöker komma på något som är lite unikt, inte bara erkänt bra eller personligt omtyckt. Artister som M. Ward,
som jag aldrig sett någon nämna på detta forum var ett av
mina alternativ, då han står högt i kurs här hemma.
Svenska Log´s debutskiva Everytime a Bell Rings, An Angel
Get His Wings är också en skiva som jag också gärna hade valt
då den har fått på tok för lite uppmärksamhet.
Men mitt val blir till slut Bon Iver-For Emma, Forever Ago. Denna skiva har en fantastisk charm, den osar av ensamhet och saknad, av passion och kärlek, och kanske lite hopp också.
Aerob skrev:Ps. Mort Aux Vaches översätts förvisso "Död åt korna", men innebörden
av uttrycket är lika med "Fuck the police"..
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster